Mijn laptop adapter is kapot, het vermogen is 65W. Waar kan eentje vinden die 65W heeft en de goeie plug heeft? mijn laptop is Dell Inspiron 6400.

Ik heb bij het merk Trust gezocht bij ' vind uw adapter' en ik krijg adapters van 70W terwijl ik wel de model van laptop heb aangeven en niet alle plugs passen hierbij? Kan iemand hier bij helpen? Ik wil graag een goedkope een, want de laptop is niet de moeite waard, dus geen originele! Zijn deze deze websites wel betrouwbaar : adapterkiosk.nl en adpatermagazijn.nl

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Bij de Kijkshop voor €28,-:

http://www.kijkshop.nl/product/129285/trust-adapter-primo-notebook/

Toegevoegd na 43 seconden:
Die is ook 70 Watt, maar dat is niet erg, beter te veel dan te weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van 70 Watt of zelfs meer is geen probleem als het maar een is met dezelfde spanning 19,5 Volt.
De originele is wel een van 90 Watt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op mij oude adapter staat PA-12
19.5V en 3.34A
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
70 Watt lijkt mij wel een beetje krap want het vermogen
P (Watt) = U(Volt) x I(Ampère) dus 19,5 x 3,34 = 65,13 Watt.
Die van 90 Watt lijkt mij perfect geschikt.
Ik heb het ook voor gehad voor een acer computer en ben gewoon een adapter gaan halen bij de computer winkel twee straten verder. Het is een universele adapter (van belkin) met 10 verschillende plugs al naar gelang van de pc. Juist zien dat het de juiste voltage en aperage is. Ik geloof dat ik ongeveer een 20 euro betaald heb.