Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik de harde schijf uit de computer halen en hoe ziet een harde schijf eruit?

Ik heb laatst een computer gekregen maar die ging stuk nou weet ik dat de harde schijf nog wel goed is.
En nu koop ik een nieuwe computer maar als de harde schijf van de nieuwe computer crasht dan kan ik de harde schijf van mijn oude computer in de nieuwe doen, maar nou weet ik niet hoe ik hem er uit kan halen en hoe die er uit ziet.
Ik hoop dat jullie het weten.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je de kast van je compu openmaakt zie je de harde schijf direct zitten. Het is een van de grotere onderdelen in de kast. Meestal zit hij onder de dvd-speler. Hij heeft ook dezelfde breedte maar is wat dunner. Hij zit vast met of een brede platte kabel en een voeding, of met twee dunnere rode kabeltjes. Daarnaast is hij of bevestigd met schroefjes aan de kast, of met een klem systeem. In beide gevallen is hij eenvoudig te demonteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfde breedte? Een HDD (3,5", waar je het over hebt mag ik aannemen) is in alles kleiner dan een DVD-drive.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps....je hebt helemaal gelijk. 3,5"of 5.25"scheelt een beetje :-) @Jellevervloedajax: een hdd is dus niet alleen een stukje platter, ook een stukje smaller.
Bedankt MrTomaat

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding