Kan een 4200 mAh accu vervangen worden door een accu met een capaciteit van 5200 bij een HP laptop?

Ik heb eerder een vraag gesteld over mijn piepende en heet wordende oplader. Nu heb ik een nieuwe besteld en die piept ook en wordt ook heet. Nu ben ik er door een tip achtergekomen dat het waarschijnlijk aan mijn accu in de PC ligt. Ik heb deze er om 11:00 uur uitgehaald en nu is mijn oplader niet heet en hij piept nauwelijks (hij piept niet hoog, wel een lage zachte, is dat erg?). Nu heb ik een site gevonden waar ze accu's verkopen, maar de accu die bij mijn laptop nu hoort, heeft 4200 mAh en op die site verkopen ze er 1 van 5200 mAh. Kan dat ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Het is redelijk normaal dat een lader heet wordt. Het piepen wordt veroorzaakt door het type adapter, het zal een zgn "schakelende voeding" bevatten. Deze piepen wel vaker, afhankelijk van de aangesloten belasting.
Je mag gerust een zwaardere accu erin plaatsen. Je laptop zal er langer mee kunnen werken.
Het electronische deel van het laadsysteem in de laptop zorgt ervoor dat met de juiste stroom geladen wordt en dat zal niet verschillen van je huidige accu.