Harde schijf gecrasht, laptop start op, blaast hard en valt uit na paar seconden. Wat doen?

Harde schijf is kapot en scherm ook. Scherm hang ik aan een extern dat is geen probleem maar ik zie niets.
Mijn laptop opstarten lukt wel nog maar dan blaast hij enkele seconden heel hard en valt dan uit. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
capthavoc
11 jaar geleden
Zie je wel de bios txt aan het begin ?
Probeer eens op te starten vanaf een bootable cd ?
zoals je windows setup disk ?
komt er dan wel beeld ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen ik zie niets van tekst, vroeger deed hij dat wel..
Ik heb die disk niet want de software zat er al op toen ik de laptop kocht..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien puur symptoom bestrijding (ben een leek). maar perslucht wil wel is helpen bij een te heet wordende ventilator. http://www.mycom.nl/Productgroep/Perslucht/24543
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal eens kijken maar ik vrees ervoor dat het dit zou zijn. De laptop zit nu al een jaar in een laptoptas in de kast..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zojuist in de BIOS geraakt maar ik kan niets zien omdat mijn scherm kapot is. Aansluiten op extern gaf toch geen beeld..
Zou ik nu best een nieuw scherm plaatsen in de laptop of is dat verloren geld zonder die harde schijf?

Antwoorden (3)

probeer recovery cd te gebruiken misschien dat het wel werkt anders een nieuwe harde schijf kopen

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal de schijf uit je laptop en kijk of hij dan te benaderen is.
Misschien heb je 'alleen maar' een probleem met je moederbord.
Probeer je schijf aan een andere computer te benaderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een kopie van de harde schijf op een andere pc/Mac staan? Dit kan je helpen met het opnieuw organiseren van de opstartprogramma.
Anders kan je je laptop op een andere pc of mac aansluiten met een dubbele usb uitgang en kijken of de andere pc reageert op je laptop. Vanuit de andere pc/Mac kun je dan een herstelprogramma downloaden en installeren, waarna je het naar de waargenomen ''kapotte'' laptop sleept.
Dit zouden oplossingen kunnen zijn, ik hoop dat het je lukt!