Werkt een voeding nog als ik de koeler verwijder?

Als ik een voeding open en de draden van de koeler volg zijn deze gesoldeerd op een printplaatje. Kan ik de draden gewoon los trekken of moet ik dan een verbinding tussen die twee soldeerpunten maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik zou niet gaan solderen. Zo te horen heb je er geen verstand van.
Je kan de draden losknippen als je wilt. Maar ook dat zou ik niet doen.

De voeding zal gewoon nog werken als de koeling er niet meer op zit. Maar ik ben ook hier bang dat hij het niet zo lang zal volhouden.

Dus al met al. Ik zou het niet doen. En ik weet er wel wat van af.

Volgens mij vind je het teveel herrie maken?

Weet je wat veel effectiever is? De computer uit zetten. OK, ik zal je missen hier op GV, maar het werkt wel heel goed.
Hoef je ook niet te solderen of te knippen of de voeding op te blazen.

Vaarwel, snik snik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, niet doen! Dan maak je sluiting!
Geen verbinding maken. Maar wil je de koeling zonder ventilator gaan gebruiken? Dan wordt ie te heet.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is vraag naar aanleiding van mijn vorige vraag. Hierin wordt gezegd dat men de koeler uit de voeding moet halen, daarom vraag ik dit ook.
AWM
14 jaar geleden
Ik heb die vraag gemist, sorry. Maar je moet NOOIT de ventilator uit je voeding verwijderen. Die zit er niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag heb je zelf nog beantwoord.