Internet is heel traag, hoe verbeter ik dit?

Beneden op de laptop haal ik makkelijk 90mb/sec maar boven op de pc slechts 10mb/sec. Ik heb glasvezel en heb het van beneden naar boven via de electriciteitskabels. Wat moet ik doen? De kastjes horen minimaal 50mb/sec aan te kunnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Tja de afstand kan te groot zijn ?
ligt mischien ook aan de electrische installatie ?
Ook weet ik niet of je de adaptor niet op een verlengdoos o.i.d hebt
De beste verbinding is altijd rechtstreeks op een stopcontact (aan beide kanten)
maar verwacht er ook niet teveel van
Die adaptors zijn bedoelt om je netwerk heel flexibel te maken niet om echt snel te zijn een kabel is altijd beter.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar 10mb/sec is wel heel erg weinig als er 90mb/sec verstuurt wordt. Ik zal proberen ze van de verlengsnoeren af te halen. Denk alleen dat het dan niet past.

Andere antwoorden (1)

Plaats de laptop op de plek van de PC en kijk of het probleem aan de bekabeling ligt of aan de PC.

Ik heb een keer mijn PC geupgrade omdat mijn netwerk sneller was dan mijn PC, dus het kan liggen geheugen, harde schijf of aan processor.
Maar als je netwerk in theorie rond de 100 mb/s ligt, dan zou ik de rest van je net werk aanpassen hier aan. Die 50 mb/s kastjes vertragen het netwerk en dat is niet nodig.
De 50 mb/s kastjes liggen nog goed in de markt, dus waarschijnlijk kun je nu nog een goede (inruil)prijs voor krijgen.