Het scherm van mijn laptop vertoont soms plots vertikale strepen; dikwijls ook bij opstarten pc. Wat kan dat zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
De strepen zijn fijne streepjes, gekleurd en schijnen van laag naar hoog te bewegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strepen in het beeld duiden op een videokaart probleem, kan de videokaart zelf zijn, maar meestal zit het in de kabeltjes van het moederbord naar het beeldscherm. Door veelvuldig dichtklappen van de laptop kan het voorkomen dat er breukjes in deze kabeltjes komen.
Soms kan je lokale computerboer dit verhelpen met een stukje tape, of een soldeerbout en wat nieuwe kabeltjes.
Wat hierbij natuurlijk van belang is is de leeftijd/waarde van de laptop.
Heb je bijvoorbeeld nog garantie? En is de laptop het nog waard?
Het vervelende bij een laptop is dat de videokaart op het moederbord vastzit en je dus een heel nieuw moederbord zal moeten kopen, wat veelal boven de prijs van een nieuwe laptop uit zal komen, nogmaals het kan ook gewoon een kabelbreukje zijn...

Het beste antwoord

Strepen in het beeld duiden op een videokaart probleem, kan de videokaart zelf zijn, maar meestal zit het in de kabeltjes van het moederbord naar het beeldscherm. Door veelvuldig dichtklappen van de laptop kan het voorkomen dat er breukjes in deze kabeltjes komen.
Soms kan je lokale computerboer dit verhelpen met een stukje tape, of een soldeerbout en wat nieuwe kabeltjes.
Wat hierbij natuurlijk van belang is is de leeftijd/waarde van de laptop.
Heb je bijvoorbeeld nog garantie? En is de laptop het nog waard?
Het vervelende bij een laptop is dat de videokaart op het moederbord vastzit en je dus een heel nieuw moederbord zal moeten kopen, wat veelal boven de prijs van een nieuwe laptop uit zal komen, nogmaals het kan ook gewoon een kabelbreukje zijn…
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ondertussen hersteld. Dankjewel.