Is het makkelijk om extra RAM toe te voegen aan je Laptop?

Is het makkelijk of kan beter een professioneel iemand voor inhuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit is helemaal niet ingewikkeld, maar hangt af van de specificaties van je laptop. In het boekje van je laptop kan je opzoeken hoeveel RAM er maximaal geplaatst kan worden en van welk type; dit is afhankelijk van het moederbord. Met die gegevens kunnen ze je in elke computerzaak het juiste geheugen meegeven. In de bodem van je patob zit een klepje waarmee je bij je ramgeheugen kan komenen het kan vervangen. Als je de laptop bij een fatsoenlijke computerzaak hebt gekocht doen ze dit vaak ook als service gratis voor je. Als dit het geval is zou ik daar ik jouw geval gebruik van maken,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd. Gewoon even de laptop op de balie leggen, zeggen dat je een geheugen uitbreiding wil en Dan komt het goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, paar plakkies geheugen er in en klaar is kees.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ goed antwoord.

Andere antwoorden (2)

Je kan het geheugen idd aanvullen, zie de link, als je deze site op end, zie midden in de optie "Voer de scan uit" doe dit en je krijgt precies te zien wat er in je pc zit, wat je er bij kan stoppen en uit welke memorie strips je kan kiezen incl prijs.

Maar eerst moet je je afvragen: heb je het wel nodig?
Hoe check je dat?
_Start een paar programma’s op die je normaal ook altijd tegelijk start, b.v. een paar internetpagina’s, je mail programma en b.v. word.
_Klik op {Start} uitvoeren, en tik in taskmgr[Enter]
_Je opent nu een venster, klik op [Prestaties]
_Kijk nu onder het kopje Fysiek geheugen
Daar staat ook een waarde achter beschikbaar, als deze meer dan ong 400000 KB is, heeft uitbreiding geen zin, anders wel.
Success!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik beschik zelf over een laptop die 8GB ram heeft. Wanneer je je laptop openhaalt via de onderkant zie je vrijwel direct het RAM geheugen al zitten. Hierop zit een sticker met een bepaalde "code" als "DDR 2/3/4 4GB" Dit RAM geheugen zul je dus ook moeten gebruiken wanneer je een upgrade bankje koopt.