Kan je elke soort webcam gebruiken als beveiligingscamera?

Ik zie bijv voor 10,00 dat er al een webcam te koop is, met usb aansluiting, kan ik deze gebruiken als beveiligingscamera?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (4)

Dat kan wel maar de beelden zijn zeer slecht.Zeker als het schemerd/donker is.Daar moet je toch echt een infrarood camera voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een camera met een hoge lichtgevoeligheidscel, overal is wel lichtvervuiling tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan nog is het slecht te zien.Ik heb ook een infraroodcamera hangen voor de veiligheid maar het is in het donker nog moeilijk te zien wie iemand is.Die ik heb kosten toch 185 euro dus geen goedkope.
Als je de goede software er bij koopt of download. Die zal dan verantwoordelijk zijn voor af en toe een beeldje te schieten.ik bedoel daarmee 3x per seconde ipv 24x =film. Anders neemt het erg veel opslagruimte in. Beter een iets duurdere dan staat iedereen ook herkenbaar op en dat wil je. Check ook eens ip camera; op afstan en bewegingsdetectie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Als het je bedoeling is mensen op heterdaad te betrappen, dan is het antwoord JA.

2. Als het de bedoeling is om wanneer je er zelf niet bent, achteraf te kunnen zien wat er gebeurd is, dan is het antwoord NEE.

a. Een bewakingscamera moet een zekere resolutie hebben om de indringers herkenbaar in beeld te krijgen. Anders heb je niks aan je opname.

Dat is een kwestie van heel goed informeren. Want op grotere afstand iets opnemen, maakt een persoon ook al snel onherkenbaar.

b. In verband met diezelfde herkenbaarheid is de plaats waar je de camera zet ook heel erg van belang. Hoe verder weg, hoe minder kans op herkenbare personen op het bewakingsbeeld.
En afhankelijk van de plek waar je de opnamen wilt maken moet je dus ook je specificaties aanpassen; buitenopnamen vereisen een andere camera dan opnamen vanuit een woning of ander verwarmd en niet te vochtig gebouw.

3. Als je via het wwweb had willen zien wat er voor die camera gebeurd dan gelden er nog weer andere specs.

Toegevoegd na 2 minuten:
4. wil je in het donker kunnen filmen dan moet je er IR verlichting bij zetten, infra rood, maar dat hoeft minder een probleem te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn tools/programma's die bewegingen registreren via webcam(vb logitech) beelden maken en opslaan of naar je email adres sturen want als dieven je pc stelen heb je er ook niks meer aan,lol als de beelden op je pc opgeslagen zijn,
is het voor binnen in huis?moet het ook in het donker werken
night vision camera vb. is het voor buiten ?
wat is het doel?
gratis of betalend?
hier een free vb
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Video-Recording/SMRecorder.shtml

altijd opletten bij gratis tools/programs als je antivirus niet automatisch gedownloade files scant voor installatie te scannen op virusen of andere troep,

Reasons why this program is marked as ad-supported:

· Offers to change the homepage for web browsers installed in the system
· Offers to change the default search engine for web browsers installed in the system
· Offers to download or install software or components (Video2Down Toolbar) that the program does not require to fully function

persoonlijk raad ik ieder aan die een webcam heefd bij niet gebruik naar de muur te richten en ingebouwde een post-it over te doen ,want een beetje techneut met verkeerde bedoelingen leg je webcam aan via een trojan of hackt je pc via ip. wifi, draadloos internet
vraag niet hoe ,daar ga ik niet op antwoorden(is een criminele activiteit)

vriendelijke groeten