Hoe kan ik het ramgeheugen van mijn computer verhogen ?

Kan je het ram geheugen verhogen door een grotere harde schijf of
moet er wat anders gebeuren om dat voor elkaar te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.3K

Het beste antwoord

Je kan het geheugen idd aanvullen, zie de link, als je deze site op end, zie midden in de optie "Voer de scan uit" doe dit en je krijgt precies te zien wat er in je pc zit, wat je er bij kan stoppen en uit welke memorie strips je kan kiezen incl prijs.

Maar eerst moet je je afvragen: heb je het wel nodig?
Hoe check je dat?
_Start een paar programma's op die je normaal ook altijd tegelijk start, b.v. een paar internetpagina's, je mail programma en b.v. word.
_Klik op {Start} uitvoeren, en tik in taskmgr[Enter]
_Je opent nu een venster, klik op [Prestaties]
_Kijk nu onder het kopje Fysiek geheugen
Daar staat ook een waarde achter beschikbaar, als deze meer dan ong 400000 KB is, heeft uitbreiding geen zin, anders wel.
Success!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zeker uitbreidbaar en zinvol, ga naar de opgegeven site om te kijken wat je precies nodig hebt.

Andere antwoorden (2)

Je kan het ram geheugen vergroten van je computer door extra RAM geheugen te kopen. dit is wat anders dan een harde schijf.
Deze moet je dan in speciale RAM banks stoppen, die op het moederbord van je computer zitten. Als je RAM banks vol zitten, moet je kijken hoeveel geheugen erin zit. Dan moet je een RAM geheugen kaart kopen met meer GB erop.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Check ook even welk RAM geheugen je nodig hebt DDR2 of DDR3 ook wel PC2/PC3 genoemd.
Jaspro101
11 jaar geleden
Klopt. Dacht ik ook al aan maar vergeten erbij te zetten. Dankjewel dat je het nog even meld. Je hebt trouwens niet alleen DDR2 en DDR3, dus je goed opletten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En OF het zin heeft om er wat bij te prikken.
(32 bit systeem kan max 4Gb adresseren)
Je moet wel opletten wat voor een ram geheugen er in moet en tot hoeveel werkgeheugen er in kan windows xp kan bijvoorbeeld maar tot 3, nogwat gigabyten aan wil je meer geheugen dan 4 gigabyte moet je 64 bit versie gaan draaien