Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn videokaart doet het niet meer. Wat kan er aan de hand zijn?

Ik had zonet een bios error (2 lang 1 kort) wat bleek te liggen aan m'n RAM wat er niet goed in zat. Maar ik dacht dat het aan m'n videokaart lag (dat was het eerste wat ik op Google tegen kwam) dus ik m'n videokaart eruit gehaald en er daarna weer hetzelfde erin gedaan. Maar nu m'n PC het weer doet, doet m'n videokaart het niet, als ik m'n computer opstart geven m'n beeldschermen aan geen signaal te hebben. Het gaat om 2 VGA beeldschermen (1 met DVI-D/VGA omschakelaar). Wat kan er aan de hand zijn?
De videokaart is een NVidia GeForce 9500

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
619

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als de computer na je ingreep wel weer gewoon opstart zonder error beepjes dan is de videokaart gewoon in orde, evenals de RAM kaartjes.

Loop even de kabelverbindingen vanaf de videokaart naar de beeldschermen even na.
Het kan zijn dat je misschien de kabels niet juist hebt aangesloten of de juiste monitor aan de juiste aansluiting.

Veel meer kan er dan niet aan de hand zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding