Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke software kan ik erachter komen welk hardware onderdeel van mijn computer ondermaats presteert?

Mijn computer is de laatste maanden ontzettend traag. en het word steeds erger.

Mijn computer is virus + malware vrij + alle registrykeys zijn gecheckt op errors etc. met softwareprogramma's 'ESET Smart', Malwarebytes-premium' en 'Ccleaner'. Heb gisteren mijn CPU + videokaart vervangen omdat ik dacht dat het wellicht daaraan zou kunnen liggen. Het probleem bleef bestaan.

Met welke software kan ik erachter komen d.m.v. bijvoorbeeld een analyse-scan welk hardware onderdeel van mijn computer ondermaats presteert?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
602

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een advies is om eens van een life cd of life usb te booten met Ubuntu linux. Dat kun je gewoon proberen zonder dat je pc aangepast wordt. Daarin kun je zo zien of je pc nog steeds traag is. Waarschijnlijk is het windows zelf ( draai al jaren nu apple en linux omdat ik het herinstalleren zat was).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tenzij er meer software draait dan nodig is de hardware inderdaad de bottleneck.

Daar bestaat nu niet meteen 1 stukje software voor. Al is de prestatie-index van windows al een goede indicator.

Maar welk hardware-onderdeel de bottleneck is hangt er ook een beetje vanaf wat je aan het doen bent. Je zoekt het dus best zelf uit op het moment dat je je pc als traag ervaart. Heeft op dat moment de cpu het moeilijk? Of net het geheugen? Of is je harddisk net continu bezig?

Vooral dat laatste is vaak de bottleneck.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding