ik heb presto!pvr 5 , met usb en antenne en ik ontvang geen ned 1 hoe kan ik die wel krijgen?

Zo free on air zenders. software werkt goed en usb incl antenne werkt goed en ik heb alleen radioontvangst en nickeldon maar die is gesloten.

Toegevoegd na 35 minuten:
Het merk is: Ezcap 2.0

Toegevoegd na 1 uur:
vroeger had ik Pinnacle en die werkte toen wel met ned 1! En spijtig heb ik die verkocht aan iemand anders. En later precies op dat moment van vandaag wilde ik weer eentje, en zag ezcap liggen voor 7,50 euro! Dacht ik ; die laat ik niet schieten! Maar deze is heel lastiger dan Pinnacle die ik had...Hopelijk komt iemand met antwoorden.

Toegevoegd na 1 uur:
zie afbeelding, ik heb printscreen van gemaakt, die ontvang ik wel, maar alles is gesloten. Als ik scannen dan krijg ik die wel te zien. Maar ned 1 etc kan ik niet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
gvrox
11 jaar geleden
Is de radio-ontvangst zonder enige storing ? Heb je al geprobeerd om opnieuw te scannen voor kanalen (en dan ook eens scannen met andere positie van antenne, en/of andere plaats in huis) ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja op diverse plaatsen, maar ik heb wel desktop ik kon 3 verschillende richting neerzetten met antenne. Allemaal hetzelfde signaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb usb-verlengsnoer, dus ik ga antenne bij raam doen, even scannen, misschien heb ik match....
gvrox
11 jaar geleden
Is het zoiets: http://dx.com/p/mini-dvb-t-digital-tv-usb-2-0-dongle-with-fm-dab-remote-controller-92096 ? Die lijkt ook analoge radio te kunnen ontvangen. Of is het echt de digitale variant die je hoort ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is m!! Precies hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb wel dvb-t digitaal, dus hiermee moet ik ned 1 ook kunnen ontvangen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie nieuwe afbeelding. Dat is wat ik ontvang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie afbeelding, ik heb menu ook erbij toevoegd...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gvrox heeft beste antwoord gegeven door antenne op diverse plaatsen proberen, die heb ik serieus gedaan en ja ik kreeg 74 verschillend zenders!! Waaronder ned 1!!! :) Bedankt voor meedenken.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk werkt de antenne niet helemaal naar behoren of is de ontvangst van de digitale signalen gebrekkig. Stel de antenne op een andere plaats op en scan opnieuw.

De Nederlandse Free to Air kanalen zijn Ned.1 , Ned 2, en Ned 3, en de regionale zenders zoals TV Gelderland, TV Drente, TV Noord enz. , daarnaast zijn ook de omroepradio zenders Radio 1, 2 en 3 Free to Air.

Alle overige TV zenders en sommige radio zenders zijn gescrambled en niet zonder een abonnement te zien of te horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel een beetje vreemd dat de transponder met de free to air kanalen niet gevonden wordt, en de andere transponders wel. Kijk eens op http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html in de eerste tabel wat de dichtstbijzijnde zender is, en probeer dan eens handmatig die frequentie te scannen.

Toegevoegd na 1 uur:
Uit je scanresultaat blijkt dat je de zender van Hoogersmilde ontvangt, is dat ook de dichtstbijzijnde ? De frequentie waarop je moet scannen voor de publieke netten is 786MHz; misschien dat dat onder de tab advanced kan (ik ken het programma niet)
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk eens even naar afbeelding die menu heb ik als printscreen van gemaakt. zie je misschien iets wat ik niet zie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik zie nu dat ik ook advanced tab heb, maar ik geloof dat ik m niet kan wijzigen van frequentie. Ik zal ook printscreen van maken en op goeie vraag zetten. Nog steeds niet gelukt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan maar twee afbeelding op gv zetten. Maar wat ik zonet probeerde is antenne op andere plek neerzetten, en opeens van 22 zenders naar 40 zenders gevonden bij het scannen! Het is alleen maar gecodeerde zenders en nog steeds niet gratis zenders gevonden. Nu ik dit weet, ga ik zoeken naar verlengsnoer van usb en antenne proberen ergens anders plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gelukt!!! ik ontvang ned 1 , 2 , 3 wel!!! En perfect beeld!! nadeel is : antenne is 3 meter verderop neergezet en ik had 74 zenders gevonden waaronder ned 1 etc....Alvast bedankt voor moeite!