Wie heeft er ervaring met het upgraden van Windows 8 op een oude computer?

Ik wil graag mijn Acer computer die Windows 7 Home Premium bevat upgraden naar Windows 8. Ik vraag me alleen af of dat wel goed is vanwege dat mijn computer al ongeveer vier jaar oud is. De geheugencapaciteit van mijn computer bedraagt 142 GB.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dit zelf meerdere keren moeten doen alleen dan met een oudere computer en van windows 95 --> windows 7 en in mijn ervaring heb je dat de drivers verouderd zijn, die kan je updaten en dan doet alles het verder. nb. ik heb geen ervaring met windows 8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te beginnen download vanaf http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8 de "Upgrade assistent" om te kijken in hoeverre jouw pc geschikt is voor Windows 8. Als blijkt dat Windows 8 zonder problemen op de pc kan draaien kan je er voor kiezen om met de Upgrade Assistent een upgrade naar Windows 8 te kopen. (Helaas kan ik je niet vertellen wat de kosten op dit moment zijn voor een Windows 7 licentie, gezien je niet in aanmerking komt voor de Windows 8 promotie korting) Vervolgens kan je vanuit Windows 7, Windows 8 upgraden d.m.v. de upgrade die je zo juist hebt gedownload. Je praat over een geheugen capaciteit van 142GB, ik ga er even vanuit de je hiermee vrije hardeschijf ruimte bedoeld? Geheugencapaciteit is het aantal RAM geheugen dat in je computer zit. (Dit kan je opvragen door naar de eigenschappen te gaan van "Deze computer") Uit ervaring weet ik dat Windows 8 prima op een 4 jaar oude pc kan. Heb onlangs zelf Windows 8 op mijn inmiddels bijna 7 jaar oude Acer PC gezet. Mijn pc is er in ieder geval sneller op geworden :-)

Antwoorden (3)

De geheugen capaciteit die je beschrijft is van je Harde schijf en is redelijk. Het is niet onvoldoende. Belangrijker is hoeveel werkgeheugen je hebt. Minimaal 2 gigabyte is wel aan te raden, liever 4 gb en er is geen beperking meer om ver te stappen. Check het bij je pc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan.
Je kunt gewoon downloaden, dan krijg je een upgrade assistent die je helpt bij het upgraden. De eerste stap bij de upgrade assistent is om te kijken of je pc het aankan, zoja dan gaat hij door en kun je kiezen om te bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb deze upgrade uitgevoerd op een vista laptop.
Het ging goed en de laptop is nu een stuk bruikbaarder geworden.

Ik liep wel tegen het volgende aan: omdat het om een upgrade ging werd vista eerst in een back up file weggeschreven. Daarna was nog heel wat schijfruimte nodig om windows 8 te installeren. Ik moest dus eerst heel veel schijfruimte vrij maken. Alle programma's de-installeren, alle persoonlijke bestanden wissen, en zelfs windows files heb ik hiervoor moeten wissen.
Windows 8 kijkt voor de installatie wel of het op het systeem gebruikt kan worden, maar kijkt daarbij onvoldoende of er genoeg vrije schijfruimte is. (pas tijdens de installatie krijg je de mededeling dat je schijfruimte vrij moet maken)