Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er ervaring met het upgraden van Windows 8 op een oude computer?

Ik wil graag mijn Acer computer die Windows 7 Home Premium bevat upgraden naar Windows 8. Ik vraag me alleen af of dat wel goed is vanwege dat mijn computer al ongeveer vier jaar oud is. De geheugencapaciteit van mijn computer bedraagt 142 GB.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
798
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dit zelf meerdere keren moeten doen alleen dan met een oudere computer en van windows 95 --> windows 7 en in mijn ervaring heb je dat de drivers verouderd zijn, die kan je updaten en dan doet alles het verder. nb. ik heb geen ervaring met windows 8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te beginnen download vanaf http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8 de "Upgrade assistent" om te kijken in hoeverre jouw pc geschikt is voor Windows 8. Als blijkt dat Windows 8 zonder problemen op de pc kan draaien kan je er voor kiezen om met de Upgrade Assistent een upgrade naar Windows 8 te kopen. (Helaas kan ik je niet vertellen wat de kosten op dit moment zijn voor een Windows 7 licentie, gezien je niet in aanmerking komt voor de Windows 8 promotie korting) Vervolgens kan je vanuit Windows 7, Windows 8 upgraden d.m.v. de upgrade die je zo juist hebt gedownload. Je praat over een geheugen capaciteit van 142GB, ik ga er even vanuit de je hiermee vrije hardeschijf ruimte bedoeld? Geheugencapaciteit is het aantal RAM geheugen dat in je computer zit. (Dit kan je opvragen door naar de eigenschappen te gaan van "Deze computer") Uit ervaring weet ik dat Windows 8 prima op een 4 jaar oude pc kan. Heb onlangs zelf Windows 8 op mijn inmiddels bijna 7 jaar oude Acer PC gezet. Mijn pc is er in ieder geval sneller op geworden :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)