wat voor voeding voor pc koeler?

ik wil graag weten wat voor voeding ik moet hebben om een pc koeler aan te sturen.
gewoon een 230/12v omzetting.
ik wil graag 2 koelers aan extern van mijn pc kunnen draaien

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

hangt er een beetje van af wat er in je pc zit en hoeveel wat die verbruiken.
Ik zelf heb een 750w voeding met een zware videokaart en processor en 5 fans in men kast.

over het algemeen is een koeler (als je een fan gebruikt) niet zoon zwaar belastend onderdeel.

Een goede voeding kan deels de levensduur van je pc bevorderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De voordelen om het extern te voeden wegen niet op tegen de voordelen om het intern te voeden.
Voordeel 1 de koelers draaien als de rest van de PC ook aan staat.
Voordeel 2 de koelers draaien harder als de PC warmer is. Dus spanning naar de koelers is afhankelijk van de temperatuur die de PC meet.

Als je het extern wil koelen, dan heb een regelbare voeding nodig met temperatuurvoelers. Deze zijn niet vrij in de handel te krijgen. En je hebt heel wat meer nodig dat een simpele 230/12v adapter.

Een zwaardere voeding in je PC zetten is waarschijnlijk het antwoord op je problemen.