Hoe kan ik Windows 8 op mijn Windows 7 computer installeren?

Ik wil graag Windows 8 op mijn Windows 7 Home Premium computer installeren. Hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
6.2K

Het beste antwoord

Om te beginnen download vanaf http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8 de "Upgrade assistent" om te kijken in hoeverre jouw pc geschikt is voor Windows 8. Als blijkt dat Windows 8 zonder problemen op de pc kan draaien kan je er voor kiezen om met de Upgrade Assistent een upgrade naar Windows 8 te kopen (op dit moment 30 euro, als je Windows 8 download. Voor een verzending van een DVD komt er 14 euro bij).

Vervolgens kan je vanuit Windows 7, Windows 8 upgraden d.m.v. de upgrade die je zo juist hebt gedownload.

Ps: Die 30 euro geld overigens alleen als je een pc/laptop in de periode van 12 juni 2012 tot 31 januari 2013 hebt gekocht. In alle andere gevallen zal je waarschijnlijk duurder uit zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het goedkoopst is om dit legaal te downloaden, een upgrade kost geloof ik dan maar 30 euro.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_Hero_ShopHP_FPP_Null

Toegevoegd na 1 minuut:
Goedkoopst in legale vorm dan natuurlijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is een upgrade dus je moet windows7 gewoon laten staan en dan gaan upgraden.