Macbook Pro "batterijgezondheid" nu al op 88%, is dat slecht?

Heb een Macbook Pro 13 inch (2,9 GHZ) zonder retina scherm, model eind 2012. Volgens verschillende programma's is mijn battery life 88%. Heb de Macbook nog maar een aantal maanden en een "oplaadcycle" van 79. Is dit goed? Of is het ongebruikelijk dat er nu al 12% van de capaciteit af is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoewel Apple zegt dat de modernere laptops op voorhand gekalibreerd zijn,
is er daar nog wel enige discussie over.
En 12% verlies lijkt me wat veel, dus misschien eens kalibreren?
(zie link)
Verder is de bovenstaande opmerking dat je je computer moet afkoppelen
na het volledig opladen totale onzin, intern schakelt het oplaadcircuit over van laden naar bijhouden (druppelladen) maar de computer zal zelf de stroom afnemen van de lader.
Het is dus eigenlijk beter die lader ingeplugd te laten (indien mogelijk), omdat je daardoor je batterij niet belast. Bronnen:
- http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Het beste antwoord

De verwachtte batterij leven is een jaar bij de meeste macbooks. Dus het ziet et goed uit. Er is niets om je zorgen over te maken. Het is wel belangrijk dat je lader uit je MacBook haalt wanneer deze helemaal opgeladen is. Anders gaat je batterij er nog sneller van kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe ik erbij kom? Heb zelf al jaren een MacBook thuis. Met een levensduur van 1 jaar bedoelde ik niet dat de batterij helemaal op is oid. Bij regelmatig gebruik is er na een jaar zodanig veel battery-life verminderd, dat een vervanging beter is. Anders heb je een batterij die maximaal een uur mee kan gaan. Dat bedoelde ik dus met een levensduur van 1 jaar. Ik heb ook nog een Dell die ik gebruik van 2008. Na langer dan 4 jaartjes doet de batterij t ook nog, maar na een half uurtje is de batterij ook weer leeg. Een beetje te snel geantwoord waardoor ik het niet helemaal goed uitgelegd heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een laptop oplaad, gaat de voeding direct naar de laptop zelf en tegelijkertijd laadt de accu ook op. Het is niet zo dat de laptop steeds vermogen van de accu neemt oid. Daarom doet een laptop het ook wanneer je de accu eruit laat en hem aan het stopcontact aangesloten hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt, maar punt blijft dat je beter kunt werken op een batterij of lader in je laptop (zonder batterij). Uit ervaring blijkt dat urenlang werken met een volle batterij en lader aangesloten, niet echt goed is.

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad goed om dus je macbook van de stroom te halen, als hij helemaal is opgeladen. Anders wordt de accu lui. Dus dan kan de accu minder lang zonder stroom. Daarom is het goed om telkens als hij opgeladen is de stekker eruit te halen.