Ik kan mijn iphone opladen met een mini usb kabel die in een soort stekker-met-usbpoort past. Kan ik dan daarmee ook mijn Kobo ebook opladen?

Ik kan mij Kobo ebook alleen opladen via de computer dmv een mini usbkabel. Niet handig op vakantie....

Voor mijn iphone heb ik een oplader die in het stopcontact past, een soort stekker waar ook een usbkabel in gaat. Aan de andere kant van de usbkabel zit de mini usb die in de iphone gaat.

Het ebook en de iphone hebben precies dezelfde mini usb ingang. Kan ik de stekker-oplader van de iphone gebruiken om mijn ebook opte laden via het stopcontact? Of is er verschil in voltage/amperage of iet dergelijks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.9K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan prima. Steeds meer apparaten maken gebruik van dezelfde standaard. Zowel de iPhone-stekker als de USB-poort van een computer levert 5 volt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En je kunt je iPhone ook opladen met het kabeltje aan de computer.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 werkt prima inderdaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de Aldi kun je een lader kopen met een dubbele usb-uitgang van 2,1 ampere. Daarmee kun je tegelijkertijd je ebook en je iPhone opladen. Ze kostten minder dan € 10,-.