Waarom kan ik het geluid van mijn laptop niet naar mijn televisie sturen?

Ik heb dus een VGA kabel van mijn laptop naar mijn tv lopen. Werkt allemaal prima, maar uiteraard gaat het geluid daar niet door. Dus heb ik een geluidskabel (zie afbeelding) erbij gehaald en in de audio input van mijn tv gestopt (rood in rode input en zwart in witte input). Maar om de een of andere rede werkt het geluid niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Direct in de buurt van de vga aansluiting zit een minijack aansluiting (zo'n zelfde gaatje als de uitgang van je laptop, deze is dan voor je laptopgeluid.
je hebt dus een kabeltje nodig met minijack -- minijack (oortelefoonstekkertje) of je koopt een verloopje om van die 2 tulpjes weer naar minijack (male) te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat bedoel je precies met het geluid van je PC? Heb je boxen aangesloten op je PC of heb je van die kleine speakertjes in de monitor?

In het eerste geval moet je de boxen op je PC én TV aansluiten en in het tweede geval zou het updaten van je drivers kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb bij een pc zaak een kabel gekocht.Deze sluit je aan op de labtop en aan je tv.Ik kan alle uitzendingen dus op de tv zien dus ook het geluid.Moet je wel de juiste instellingen op je labtop instellen. Succes

Toegevoegd na 59 seconden:
Je moet bij beeldinstellingen op je labtop kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
missschien heb je 'm in de input gestopt (de minijack) ipv in de output..dus bijv in de lijningang of de mic ipv de out.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal gesproken zijn er 3 tulp-ingangen in de tv bij audio in ,out .
die zijn over het algemeen rood,wit en geel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geel is video en geen audio.
Je VGA-ingang van je TV is waarschijnlijk niet dezelfde ingang als die voor het geluid gebruikt (AVx?). Als je de andere ingangen op het TV menu doorloopt, krijg je dan wel op een andere ingang het geluid? (Er vanuitgaande dat je normaal wel geluid uit je laptop komt en je de jack-plug in je line-out of koptelefoonuitgang van je laptop hebt gestoken).

Toegevoegd na 2 minuten:
Als dit dus het geval is, kun je het geluid enkel via externe boxen of via je AV-installatie (versterker) weergeven.