Is het tegenwoordig al eenvoudig om de harddisk van een iMac te vervangen door een SSD?

Dus niet ernaast maar als vervanging

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Mijn broer heeft de HD van zijn Macbook Pro binnen 1 middagje vervangen voor een SSD. Zijn computer start nu binnen 4 seconden op! Dus ja, het is zeker eenvoudig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik, maar Iosx is Iosx ;-)
In feite blijft het hetzelfde, dus daarom ook mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dat OSX (niet IOS dat is het iPhone OS) op beide draait maar misschien doelt vraagsteller op het inbouwen als zodanig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, foutje! Best dom van me :')
Inbouwen is op zich vrij simpel, als je je computer van binnen kent. Het is jammer dat ik mijn Macbook niet mag veranderen qua hardware(Ik heb hem voor school moeten kopen) anders had ik meteen een SSD gekocht...
Makkelijk zal het niet zijn als je bijvoorbeeld nog nooit van je leven een computer of laptop open hebt geschroefd. Er is iig genoeg over geschreven op het net hoe je het moet doen (met plaatjes en al). Als je echter al wat ervaring hebt om bijvoorbeeld een HDD te vervangen in een laptop zal je tegen weinig gekke dingen aanlopen. Zorg iig voor een goede set schroevendraaiers als je het gaat doen. Als je het zelf niet aan durft is er misschien iemand in je kennissenkring die wel vaker dit soort dingen doet. Als je onderstaande bronnen even doorkijkt kan je misschien zelf een inschatting maken van hoe ingewikkeld het is.