Is de USB ingang op de PS3 alleen voor de controller?

Kan je bijvoorbeeld geen film kijken als je er een USB stick in doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik kijk regelmatig films rechtstreeks vanaf usb, ideaal!
Externe harde schijf pakt hij vaak niet, maar gewone usb wel.

Het beste antwoord

Het is ook mogelijk externe USB apparaten aan te sluiten mits deze compatibel zijn met USB Mass Storage Class. Na de aansluiting wordt het apparaat vrijwel direct weergegeven op het scherm en is de inhoud op te vragen. Bestandsformaten die kunnen worden afgespeeld of worden bekeken zijn onder meer ATRAC, MP3, AAC, JPEG en MPEG-4. Het kan overigens in de praktijk wel eens gebeuren dat er slechts een enkele map wordt weergegeven terwijl er meerdere mappen zijn opgeslagen. Door 'Alles Weergeven' in het menu te kiezen worden alle mappen op het medium zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je kan het ook voor meerdere zaken gebruiken. Denk aan een toetsenbord of muis, of inderdaad een externe schijf.

Je kan films kijken, maar bedenk je dat de PS3 maar een beperkt aantal formaten kan afspelen en dus vrij beperkt is als media speler. .Mkv-films zul je bijv. moeten omzetten in .m2ts of .vob. Tenminste, als je ze via een USB-harde schijf wil zien.