Er komt steeds een krakend geluid uit mijn speakers als ik geluid afspeel. Wat kan dit zijn en hoe zou ik het kunnen oplossen?

Toegevoegd na 38 minuten:
Het komt ook voor als ik een koptelefoon aansluit dus het moet wel op de pc zitten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
38.7K
AWM
14 jaar geleden
Computer of stereo-installatie?

Het beste antwoord

Kijk even bij je "Volumeregelaar"geluid regelaar.
Wellicht heb je de microfoon, line1 o.i.d. aanstaan waardoor je storing krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ff de speakers op een ander apparaat proberen. Dan nog een raar geluid? Dan ligt 't aan de (bekabeling naar de) speakers zelf, anders aan 't apparaat waarmee je afspeelt.
In 't eerste geval moet je andere kabels zien te vinden. Helpt dat ook niet, dan moet je de speakers open schroeven (eerst de stekker eruit) en checken of er niet iets los zit of er versleten uit ziet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als 't op de PC is: je kunt eens proberen:
Start / Uitvoeren / sndvol32 {enter} en kijken of 't helpt als je bepaalde staafjes op nul zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je wat andere muziek opzetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het zijn dat je een keer het volume te hoog hebt gehad
en dat de speakers beschadigd zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krakend geluid uit de speakers duid in de meeste gevallen op het feit dat je de speakers opgeblazen hebt...

Om de speakers op te blazen hoeft je geen eens de muziek hard te hebben als de speaker een te laag RDM hebben...

En wanneer het betrekking heeft op je omschrijving dan zal dit zeer waarschijnlijk duiden op een kabelbreuk. En een kabelbreuk in zowel je speakers als je koptelefoon is mogelijk...

Alternatieven kunnen zijn: Je geluidskaart is beschadigd. Of je out-put is beschadigd, waardoor een draadje los is geraakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even de pc openmaken en de geluidskaart even goed in het slot duwen. Het kan namelijk zo zijn dat bij het aansluiten van de speakers de kaart een beetje verschoven is.

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijlijk zijn de contacte niet helemaal schoon,doordat er zich vuil(minimaal( op bevindt ontstaat dat gekraak. Even spuiten met contactspray helpt meestal wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk denk ik niet dat het iets met je speakers te maken heeft aangezien je aangeeft dat het ook op hoofdtelefoon gebeurt. Het probleem zit hem dus in de aansluiting/geluidskaart/computer. Controleer even of er niets van vuil in de aansluiting zit.

Ruis storing of een ''piepend'' geluid dat reageert op je pc ontstaat vaak door een aarde probleem. Check dus even of je pc juist geaard is (stopcontact met aarde, geen stekkerdoos in splitter of verlengkabel acties).

90% kans dat het je aarde is.