Is de WESTERN DIGITAL My Passport 2TB USB 3.0 snel genoeg om games op te zetten en dan via je macbook te gamen?

Dus om bijv: de steam folders erin te zetten of andere dingen van andere games, want blijkbaar word je laptop minder heet bij het gamen via een externe hardeschijf, hier is de link van de harde schijf:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/WESTERN-DIGITAL-My-Passport-2TB-USB-3.0,10259,350528,285659.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ik heb vaak genoeg gezien dat games op een externe schijf worden geïnstalleerd. Dit waren voornamelijk schijven met usb 2.0 aansluiting. Dus met je 3.0 aansluiting denk ik dat het zelfs sneller is dan 2.0. Ik weet niet of je een eSATA aansluiting voor je externe aansluiting hebt, maar anders kun je daar gebruik van maken. Wat betreft steam... Misschien moet je Steam zelf ook installeren op je externe schijf, dan weet je zeker dat alle belangrijke bestanden in de schijf gemaakt worden.

Ow en wat ook belangrijk is, is het feit dat je niet zomaar je schijf moet unpluggen. Soms blijft een schijf niet altijd hetzelfde schijf 'indicatie' hebben.
Stel: je plugt je schijf in en de schijf krijgt F:. Daarna unplug je je schijf en plugt een anders usb schijf/stick in. Die kan dan F: krijgen en dan heb je een probleem met je games/applicaties. Dus wanneer je je schijf inplugt, zorg dan ervoor dat je altijd hetzelfde volgorde houdt (bijvoorbeeld eerst ext. schijf en dan pas iPod - anders kunnen de indicaties verwisseld worden).

Just try it. Lukt t niet, dan kun je altijd terug :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is firewire sneller?? En ik wilde deze kopen omdat hij compatibel is met al mijn laptops en mijn pc.
Een USB-schijf is inderdaad gewoon snel genoeg. Ik ken iemand die het altijd zo doet. Op zijn SSD gewoon de programma's die hij voor zijn werk ook nodig heeft. Thuis zit hij op een vaste plek, sluit hij zijn USB-schijf aan, en kan hij gewoon gamen.

De datastream van en naar de HDD tijdens het gamen stelt niet zoveel voor. Het is totaal niet te vergelijken met het kopiëren van enorm veel of/en grote bestanden.

USB 2.0 is dus sowieso snel genoeg. 3.0 Zal dat dan ook zijn, net als e-SATA en Firewire die beiden sneller zijn.