Fanta over laptop laten vallen, sommige toetsen werken niet meer 100%, hoe los je dit op?

Ik heb dus een beetje Fanta laten vallen over mijn laptop, nu zijn een aantal keys(shift, pijltje naar rechts en +) 'beschadigd' door het drinken.

Kan ik dit (deels) oplossen zonder een compleet nieuw toetsenbord o.i.d te kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (2)

Leg de laptop op de verwarming, maar niet te heet! Desnoods de fohn erop zetten, in ieder geval niet te lang wachten met drogen!
Als dat niet helpt koop je een nieuw keyboard voor rond de 35 tot 45 euro. Vaak zelf te vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft weinig zin.. Het beste kun je hem dan grondig laten schoonmaken door iemand die verstand heeft van computers, zo snel mogelijk. De koolzuur in de drank doet niet veel goed.. Zal op den duur gaan oxideren en dan is het einde verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft wel degelijk zin. Want zo kun je -tijdelijk- de boel weer aan de praat krijgen. Schoonmaken is geen optie. Laptop toetsenborden hebben veelal niet verwijderbare toesten waardoor er stukjes afbreken als je dat toch probeert.. De vraag was tenslotte "hoe dit deels op te lossen".
Mocht het intern gaan oxideren en daarom niet meer werken, kun je nog altijd het toetsenbordje vervangen.
Probleem is dat je Fanta wanneer dit indroogt een kleverig goedje wordt. Afhankelijk van je laptop zou je kunnen proberen de toetsen los te halen, soms kun je ze er uitwippen en anders moeten er onderdelen los gedraaid worden. Houd er wel rekening mee dat dit gevolgen kan hebben voor je garantie. en haal laptop wel van het stroom en verwijder de accu. De ruimte onder de toetsen voorzichtig schoon te maken met een wattenstaafje. Alleen in het uiterste geval het wattenstaafje een klein beetje vochtig maken om zo de Fanta weg te krijgen maar zorg er dan wel voor dat je de stroom er af hebt en de accu uit de laptop is en dat je alles weer goed droog hebt voordat je de laptop weer aan het stroom hebt.

Wil je je garantie niet kwijt of ben je niet zo handig met dat soort dingen dan kun je beter met je laptop terug naar de winkel gaan en overleggen of zij er wat aan kunnen doen. Houd er dan wel rekening mee dat je dan zelf voor de reparatiekosten op draait.

Andere optie is een nieuw toetsenbord kopen en die op je usb aansluiten. Gebeuren je dit soort dingen vaker dan is de Logitech K310 Afwasbare Toetsenbord wellicht iets voor jou.