Waarom kan ik geen 2 x 2 GB in mijn pc?

ik heb wel gewoon 2 sloten!

dit is mijn pc: http://www.interngeheugen.com/mappreporter.odb?scanid=b8a5d94d-4e82-11e2-a98a-de9805344cf8

het merk is: icidu si-707199
ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen!

Toegevoegd na 17 minuten:
sorry dit stukje hoorde er nog bij dus heb ik nog snel ff getypte!
___________________________________________________
want als ik de pc aan doe en mijn 2 x 2 GB ram geheugen in mijn pc heb!
gaat mijn pc wel aan maar dan heb ik geen beeld!
ik vind het nogal raar ik heb nu 2 GB erin en dat wil wel!!

Toegevoegd na 39 minuten:
bedankt voor je snelle reactie! :)

dit staat er allemaal op:2G DDR2 DIMM
PC2-6400,800MHZ

maar pc2 is toch het zelfde als DDR2?

gr,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Als ik kijk naar de specificaties van het moederboord zou het wel mogelijk zijn;
2 x DIMM, max.4 GB, DDR2 800/667/ 533, ECC, non-ECC, un-buffered memory

Hoe kom je erachter dat er geen 2x 2GB in kan?

Je kan kijken of de geheugenmodules die er erin wilt stoppen aan de bovenstaande eisen voldoen. Anders zou het gewoon moeten,

Hopelijk kom je hier mee verder,

Mvg, Elcappucino
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een dimm van 1Gb en een dimm van 2Gb er in doet start hij dan wel op.
Kijk ook bij asus voor een bios upgrade van je moerbord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij was het een bios instelling, de Northbridge Configuration stond op DISABLED (standaard) en moet op ENABLED staan voor geheugen boven de 2 GB. Dit doe je als volgt. 1 Start de PC op en druk tijden het opstarten op de zg DEL op Delete toets van je toestenbord. Je computer opent dan de bios van de computer. Daarna kies je achtereenvolgens uit deze bios met de pijltjestoetsen van je moederbord de volgende stappen: 2 (uit de bovenste regel) Advanced>Chipset>Northbridge Configuration>daarna druk je op de + of - toets van je toestenbord om de status van DISABLED te veranderen in in ENABLED. Tenslote druk je op de F10 toets van je moederbord en bevestigd daarna de OK keuze, De PC start daarna op en je zou nu probleemloos moeten kunnen computeren. Het kan ook nog zijn dat je een pci-vga-e videokaart hebt. Laat dat dan weten dan help ik vanaf dat punt verder, ok. SUcces
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik dit antwoord van jou lees klopt het steeds meer met wat ik heb beschreven. Ik hoop dat het klopt, zou voor jou erg prettig zijn. Ik hoor graag of het gelukt is.