Ik gebruik momenteel een vrij oude laptop (acer aspire 3620) Het bovenstuk, scherm en al, zit al enige tijd los.

Voorheen leverde dit geen problemen op.
Sinds kort zet de computer zichzelf uit iedere keer dat ik aan het bovenstuk frummel (bijvoorbeeld om het scherm recht te zetten)

Iemand enig idee waarom en wat ik er aan kan doen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Een kleine correctie: Hij zet zichzelf niet uit, maar gaat in de standy mode.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
13 jaar geleden
ow standby dan moet je toch eens kijken naar de standby modus die vindt je onder energie beheer. (als je heyt uit wilt schakelen tenminste) maar dan valt het denk ik nog wel mee met de "schade"
Als je onder normale omstandigheden het scherm dichtklap zonder hem uit te doen dan gaat hij ook in standby das dus normaal
wellicht is dat toch iets te gevoelig ingesteld ?.
ik zou er zelf niet aan prutsen maar dit is vast nog wel simpel te reparen door een goeie pcboer. mijn laptop scherm gaat uit bij ongeveer een hoek van 20 graden das dus normaal. hoe dat werkt weet ik niet maar vast een of ander schakelaartje wellicht zit er stof tussen de scharnieren
die de schakelaar te vroeg triggert ? Feitelijk niet veel aan de hand dus een schakelaar die te vroeg omschakelt
als je handig bent kan het losmaken van het scherm en even poetsen of stof blazen het probleempje al oplossen
maar aangezi3n het toch tricky is laat ik dat in dit geval toch liever aan reparateur over heb je tenminste nog garantie. laptop zijn zeer gevoelig dus niet iets voor DHZelfver

Het beste antwoord

kortsluitingen en of stroom onderbrekingen piekspanningen kan van alles wezen
wordt tijd voor een reparatie van in elk geval de draadjes
stekkertje vervangen o.i.d
of je verpats hem op internet loop of sloop

Als je alle software cd xp serienummer sticker ed er bij hebt dan levert het wellicht nog wat op. maar repareer hem voordat het beeldscherm echt de geest geeft

succes
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleine correctie: Hij zet zichzelf niet uit, maar gaat gaat in de standy mode. Maakt dat enige verschil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat laatste advies deed hem, cheers dude!