Horizon Mediabox wifi aanzetten, hoe moet dat zonder alle instellingen te verliezen?

Ik heb de Horizon Mediabox van UPC aangesloten, echter zit ik met een volgend probleem. Alles werkt, de Horizon Mediabox dient als modem en router en alle apparaten zijn verbonden en hebben internet (laptop, smartphones etc.). Echter heeft de Horizon zelf geen internetverbinding, daardoor kan ik geen gebruik maken van de applicaties e.d. Wie kan mij helpen om ook de Horizon Mediabox in verbinding met internet te zetten?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.2K

Het beste antwoord

Volgens mij moet je dan echt een aparte router hebben van UPC.

Wij hebben ook een Horizon Mediabox en die dient echt niet als modem en router.
Daarvoor hebben we een ander kastje, modem en router in een,
en die zorgt voor de wifi verbinding.
Bij ons heeft de monteur van UPC alles aangesloten.

Overigens werkt het voor geen meter.
Voor tv op je pc moet je "widevine" installeren.
Voor pc-dingen op je TV moet je "tronky" installeren en dan ziet ie nog lang niet alles en je kunt niet kiezen welke mappen op je tv moeten worden weergegeven.

We hebben Horizon wel gehouden, omdat mijn man het nu eenmaal leuk vindt om met die dingen te spelen, maar hij wel uren en uren met UPC aan te telefoon gezeten.

Dus:
Bel met UPC.
Vraag om een modem/router.
En dan pas heb je internet voor horizon.