Mijn harde schijf zit vol, hoe krijg ik deze leeg?

Ik heb een C en een E-schijf. Ik heb al mijn documenten en muziek al naar de E-schijf verplaatst. Bijna al mijn geheugen lijkt te worden verbruikt door de map 'windows' en de map 'program files'. Als ik bij configuratiescherm kijk, lijken er qua program files echter niet heel veel geheugenverslindende programma's op te staan, en ik heb al alle programma's die ik niet gebruik verwijderd. Hoe krijg ik mijn C-schijf weer leeg?

Toegevoegd na 42 minuten:
Schijfopruiming, defragmentatie en tijdelijke (en onzichtbare) internetbestanden heb ik allemaal al gedaan. Dan heeft hij nog steeds maar 700mb vrij op een schijf van bijna 37 gig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Config scherm zegt niet veel

Antwoorden (3)

Begin eerst eens met wat systeem-tools, zoals "schijfopruiming" en "defragmentatie"
Kijk daarna eens hoe het dan met je schijf gesteld is.

Toegevoegd na 40 minuten:
Ga via configuratiescherm naar programma's, kijk welke programma's je volgens die lijst zelden tot nooit gebruikt en laat die verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Windows Verkenner zie je niet alle files. Zo zijn er ook verborgen files, o.a. je tijdelijke Internetfile. Deze kan best heel groot zijn als je de laatste tijd veel hebt ge-internet. Ook gebruikt het Systeem gewoon schijfruimte die je niet kan zien.

Gebruik dit gratis progje, waarmee je die files wel kan zien en ook kan verwijderen:

http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de dingen die in eerste instantie in aanmerking komen
al gedaan hebt,
dan zou ik de aanschaf van een externe harde schijf overwegen.

Daar maak je dan een keurige indeling.
Dan je alles weer eens netjes opruimen en opnieuw indelen.
Die 37 Gig spullen van jou, kun je op die manier weer eens mooi ordenen.

Dan besluit je welke dingen je wel wilt bewaren maar niet zo vaak nodig hebt.
Die zet je niet terug op je E-schijf.
Alleen de dingen die je wel nodig hebt.

Dan kan je de externe harde schijf aankoppelen als je die nodig hebt en verder niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een externe harde schijf heb ik, maar daar staan dus al al mijn docs en muziek op. Niet gebruikte programma's heb ik er vanaf gegooid. Maar ik kan toch niet dingen uit de map 'Windows' of 'Program Files' verplaatsen?