Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet er Windows 7 of Vista drivers voor de HP laserjet 1010??

We hebben hier nieuwe computers met Windows 7 en een oude printer (HP Laserjet 1010). We zouden die graag weer in de nieuwe situatie willen gebruiken, maar zijn op zoek naar die drivers. Ik begreep dat Vista drivers voor deze printer ook werken. Wie weet of dit klopt en waar ik deze drivers kan vinden voor deze printer. Het zou heel jammer zijn als die niet meer kan printen, want we hebben net twee nieuwe toners gekocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem! Windows 7 herkent de oude hardwaere niet! Ik kon op W7 wel de oude printer installeren. Ik heb al meer problemen gehad met HP Groetjes en succes...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hier zijn de drivers voor Windows Vista:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?prodNameId=306507&lang=en&cc=us&prodTypeId=18972&prodSeriesId=306505&taskId=135

Toegevoegd na 1 minuut:
Als deze nou niet werkt de driver voor XP downloaden en dan installeren m.b.v. de "compatibilty mode"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na even wat googled te hebben is dit wat de 'experts' zeggen.
De vista driver voor de laserjet 1010 stuurt de lj 1010 te langzaam aan.
De driver voor de lj 1015 te snel.
De oplossing is de driver voor de HP LaserJet 3055 All-in-One Printer te nemen.

Er is een mogelijkheid om de driver er uit te laten zien als een laserjet 1010 voor de gebruikers.

"bothered by the wrong printer name and symbol: take the 1010 previously installed (with the slow vista driver), go to printer properties and change the 1010 driver to the 3055 driver. Symbol and name of the 1010 remain correct. You can even delete the 3055 printer now from the printer list - the driver will remain on the system.
Only in some app's print menu you will see the hp Laserjet 1010 as printer name but HP LaserJet 3055 PCL5 as printer type, and in the win7 printers and devices menu a unknown device symbol LaserJet1010 remains below the printers row."

Het is de moeite waard om uit te proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding