Kan je je usb 2.0 poorten vervangen (op het moederbord) door usb 3.0?

Ik wil namelijk een computer bouwen, maar het moederbord (GIGABYTE GA-H61M-DS2 S1155 H61 mATX) heeft geen usb 3.0.
Iemand ervaring?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hieronder staat het moederbord ||||
"\/"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Je kunt van een moederbord helemaal niets vervangen. Je kunt wel een USB 3.0 insteekkaart gebruiken. Dan heb je bereikt wat je wilde.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ze inderdaad niet vervangen zoals hierboven beschreven. Je kan wel een usb 3.0 pci-e x1 controller kopen.
http://tweakers.net/pricewatch/282423/icidu-usb-30-pci-express-card.html De maximale theoretische snelheid van deze controller kaart is 250MB/s
USB 3.0 heeft een maximale theoretische snelheid van 500MB/s.
Je bent dan dus wel de helft van de mogelijke snelheid kwijt. Het is nog steeds vele malen sneller dan een USB2.0 poort (60MB/s).