Waarom zijn apple computers duurder dan anderen?

Neem bijvoorbeeld de mac mini, die heeft een intel core i5 processor en 2gb ram werkgeheugen etc.. en kost 599, terwijl je vaak toch voor ongeveer die bedrag een computer kunt vinden(bij winkels waar ik heb gekeken) met een i7 processor en 4gb werkgeheugen, trouwens is het "Besturingsysteem" van apple beperkt in veel dingen(en voor windows zijn veel meer apps om hier maar een te noemen) dus ik snap niet waarom een apple pc altijd duurder is dan een gewone terwijl gewone zelfs soms nog betere onderdelen en dingen bevat. iemand enig idee waarom dat is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het besturingssysteem van Apple beperkt is moet je maar eens nader toelichten. Minder toegankelijk voor virusschrijvers bedoel je? ;-) Of het simpele feit dat er minder software voor beschikbaar is? Dat laatste is een kip- en ei-probleem: Er worden minder apple computers verkocht omdat er minder toepassingen (met name games) voor zijn, er wordt minder software ontwikkeld omdat er minder van verkocht worden. Dat kun je overigens Apple niet aanrekenen: de meeste software (zowel voor Apple als voor windows) wordt door commerciele bedrijven ontwikkeld en verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@AdrieK ik bedoel inderdaad met de gebrek aan software en games ja, de meeste games voor de pc kun je niet op een apple PC draaien(want bij iedere nieuwe pc game van deze tijd staat erboven games for windows) en dat is eerlijk gezegd een beperking voor hun Besturingsysteem. Verder is het net zo stabiel als windows, maar het gebrek aan software/games is toch voor mij een min aan hun OS om eerlijk te zijn ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat computers geen mensen zijn, schrijf je andere in plaats van anderen. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/604
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha erg grappig zeg!

Het beste antwoord

Apple maakt kwalitatief hoogwaardiger produkten dan de gemiddelde dozenschuiver die windows pc's maakt.

De ontwikkeling van Apple systemen kost daarom wat meer tijd en daarmee meer geld, en bovendien worden er relatief weinig van verkocht. Dat maakt de verkoopprijs hoger: de ontwikkelkosten moeten tenslotte betaald worden.

Gezien de winstcijfers van Apple zouden er best een paar eurootjes af kunnen, daar niet van, maar blijkbaar zijn veel mensen toch bereid de prijs te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar. En daarbij niet vergeten dat je een Apple koopt, aanzet, en verder nooit meer iets aan hoeft te sleutelen.
Als je de uren, de AntiVirus, de pogingen om trojans te verwijderen op Microsoft dozen mee rekent, zijn ze helemaal niet meer goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag een bronvermelding bij het kwalitatief hoogwaardiger zijn van de apple computers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enorm bedankt!

Andere antwoorden (5)

Er zit een hele andere OS in, en heeft veel extra's en dat allebei vinden veel mensen heel fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
apple heeft geen concurrentie, er zijn geen andere mac's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zullen verschillende redenen voor zijn:
* Geen concurrentie op MAC
* Apple heeft over het algemeen fans. Mensen die bewust kiezen voor Apple en er ook voor willen betalen.
* De apps van Apple worden allemaal gecontroleerd. Dit is ook om te voorkomen dat er virussen komen. Deze dienst al ook geld kosten, en halen ze deels uit de verkoop.
* Maar ook zal er minder massaproductie zijn.
* de productie vindt dacht ik altijd plaats in Amerika dus hoeven ze niet te concurreren met merken als Toshiba ed. (die in goedkopere landen als China worden gemaakt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple wordt gekocht door mensen die zo nodig wat anders willen als een "gewone" pc met Linux (OS X is een aangepaste versie van Linux).

Mensen die zo nodig wat anders willen hebben als andere mensen kun je gemakkelijker wijs maken dat dit "andere" ook zoveel beter is.

Als je iemand kunt wijsmaken dat dit "andere" ook beter is, dan is hij/zij ook bereid er meer voor te betalen. Kassa!

Oh ja, nu is het wachten op de mensen die mij zullen gaan vertellen dat Apple ook "echt beter" is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appel is vanzelf een iets duurder bedrijf dan bijvoorbeeld HP computers. Dit komt omdat Appel zyn eigen programma'software en hardware en eigen Disgen (uiterlijk, weet ffnie meer hoe je da woord schryft ) ontwikkeld. De computers zyn eigen veel beter tenopzichte van windows. Apple is veel gebruiksvriendelijker, en je kan de computer zelf zo moeilijk maken als jewilt. Hij is makkelijk te bedienen maar er zyn ook heel veel specifieke Optie's en progamma's voor op je iMac/Mac's, je betaald natuurlijk een beetje voor het Logo/Merk "Apple".

Toegevoegd na 1 minuut:
PS de inhoud van de computers/laptops/tablets zyn natuurlijk ook allemaal steeds kleiner ontiwikkeld en goed.