Macbook geheugen vol?!?

Mijn macbook gaf aan dat het geheugen vol was maar toen ik 3gb overgezet had op mijn harde schijf had ik even ruimte en kort daarna kreeg een melding dat ie weer volg was terwijl ik niks heb gedaan in die tussen tijd!
Hoe kan dit? Is mijn harde schijf kapot?

Toegevoegd na 13 minuten:
Nu geeft ie aan dat ik helemaal geen ruimte meer heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Hij zit nog steeds te vol, zet gewoon 50 GB over, dan heb je nergens last meer van.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi T00,

ik heb geen macbook, maar het principe is voor alle computers gelijk. er zijn twee geheugens, het werk geheugen en het opslag geheugen.
dat opslag geheugen, is de (solid state) harddisk.
het werkgeheugen is de RAM waarmee de computer werkt.
als de RAM (Random Access Memory) dan krijg je ook melding.
RAM is weer onderverdeeld in Systeem memory, swap mem, stack en het vrije deel voor het programma en de data.

meerdere programma's tegelijkertijd maken de boel snel vol
zo kan het heel goed zijn, dat de harddisk voldoende ruimte heeft, maar er toch een geheugenprobleem is.

simmetje bijprikken!
groeten, Dré