Is mijn videokaart NVIDIA GeForce G210 nieuwer of beter dan NVIDIA® GeForce® 7800 GT?

De release datum van Diablo 3 is net bekend gemaakt met bijbehorende system specs. Maar ik ben vrij onbekend met videokaarten. Er wordt gesteld dat je minimaal een NVIDIA® GeForce® 7800 GT nodig hebt. Ik heb dus een NVIDIA GeForce G210. Is mijn kaart goed genoeg? En hoe kun je daar eigenlijk achterkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Lastig, want ik weet nu nog niet genoeg over je videokaart, er zijn namelijk meedere 210's op de markt, met verschillende eigenschappen. http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=gt+210&cat1=009&cat2=256&cat3=000 Maar laat ik het anders stellen, als je toevallig WoW speelt, en dit draait lekker, zou ik me geen zorgen maken om Diablo III
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Kun je anders op de een of andere manier linken welke kaart je hebt? Of als je een kant en klaar computersysteem hebt, linken welke dit is?

Het beste antwoord

Een G210 is minder dan half zo krachtig in deze synthetische benchmark:

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+7800+GT (521 punten)

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+G210 (213 punten)

In principe zal je dus alles op laag moeten zetten en zo'n laag mogelijke resolutie draaien, als je nog iets van framerate wil hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap het niet helemaal want er wordt om een 512mb ram kaart gevraagd. En die van mij is 2.2gb.... zou toch meer dan genoeg moeten zijn? Ook de pixel en shader version is ok. Ik heb 4.1, gevraagd is 4.0...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geheugen van een videokaart zegt niks over de kracht, daarnaast bestaan er geen g210's met 2,2 GB geheugen http://tweakers.net/pricewatch/cat/768/geforce-200-serie.html Pixel en shader versions zeggen ook niet iets over de kracht van de kaart. De kracht is afhankelijk van de GPU en die is laag. Als je naar videokaarten kijkt is het 2de getal het belangrijkst (hoe hoger hoe beter) in jouw geval heb je dus de laagst mogelijke kaart in de 2XX serie. De opgegeven kaart is wel een stuk ouder 7XXX (*) maar heeft wel een veel hoger tweede getal 7800 namelijk. *
7XXX
8XXX
9XXX
en toen
1XX
2XX
...
5XX (hier zitten we nu) http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce#Nomenclature Kijk even in het tweede tabelletje daar staat je kaart tussen de business/HTPC modellen. Ook het feit dat het een G model is en niet GTX of tenminste nog GT laat al zien dat het een zwakke kaart is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok das duidelijk, voel me toch een beetje voor de gek gehouden dan. Ik heb men pc ongeveer een anderhalf jaar geleden aangeschaft. In de beschrijving stond videogeheugen 2.2gb. Als ik ook naar de eigenschappen van de kaart kijk staat daar beschikbaar geheugen 2.2gb , maar daar onder staat 'Toegewezen videogeheugen 512mb'. En daar zal het dus wel om gaan. Voor mij blijft het dan vaag waarom de kaart bij aankoop wordt omschreven als 2.2gb....dan hou je toch eigenlijk je klant voor de gek? Althans, diegenen die er zoals ik niet veel verstand van hebben :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je in de wat bent met 2.2GB/s , de kaart kan dus 2,2GB aan data per seconde door zijn bus douwen. http://www.techpowerup.com/gpuz/269dy/ Waar precies zie je die waardes staan (programma, site, papier)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Irritante is dat ik geen afbeelding meer kan plaatsen. Maar die eigenschappen zie ik staan als ik kijk bij de Adapter Tab van de eigenschappen van mij videokaart. En daar staat letterlijk: Totaal beschikbaar grafisch geheugen 2.2gb,
Toegewezen videogeheugen 512mb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dan ook is je videokaart niet krachtig, ook als er 2GB geheugen op zou zitten zou dat nog niks uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja, als ik em es wil vervangen weet ik nu in ieder geval waar ik op moet letten, thx!

Andere antwoorden (1)

Hieronder zul je twee sites vinden,de eerste controleert je pc of je het spel kunt draaien en de tweede site daar vindt je een benchmark over je gestelde videokaarten.

En dat het maar vlug 15 Mei is :-)