Wat kan ik nu het beste doen met mijn pc?

Ongeveer eind Juli merkte ik dat bij spelletjes die ik speelde de FPS omlaag gingen. Toen ik op internet ging zoeken zag ik dat het misschien aan de temp. van mijn pc kon liggen. Dus toen heb ik met speedfan gekeken wat de temperaturen zijn. Daar kwam uit dat mijn CPU op 73C en mijn Core op 79C gaat, met bij beiden een brandtekentje ervoor. Wat is nu het beste dat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een goede CPU-koeler kopen en goede koelpasta bestellen. Daarna de koeler vervangen, eerst de oude koelpasta er goed afhalen en dan goed de nieuwe over het CPU-beschermkapje verspreiden(bankpasje).

Toegevoegd na 34 seconden:
Als je een goede koeler hebt alleen de koelpasta vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat mrtomaat bedoeld eerst ontstoffen en dan terugplaatsen met nieuwe pasta temps horen rond 50 graden te liggen. Check ook even of je grafische kaart zelf nog schoon is / luchtwegen stofvrij daar lijken mij eerder de fps op achteruit te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grafische kaart + processor goed ontstoft en koelpasta vervangen. Loopt nu alweer een stuk koeler.

Andere antwoorden (2)

Eerst een s ontstoffen, dat is sowieso goed voor de koeling.
Overigens betwijfel ik of daardoor je fps naar beneden gaat.
Je zou eens moeten scannen op virussen en onnodige programmas /services uitzetten, dat helpt meer.
Tevens even kijken of je genoeg werk geheugen hebt, dus geen harddisk maar memorie +/- 3 tot 4GB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In vrij veel PC's zit een thermostaat die de PC simpelweg uitschakelt als CPU of grafische kaart te heet worden.

Als je met FPS frames per second bedoelt, c.q. snelheid van updaten van je beeldscherm, dan heeft dat er weinig mee te maken.

Wel zijn de temperaturen die je aangeeft erg hoog. Goed schoonhouden en extra ventilators zijn dan geen overbodige luxe. Bij veel PC's kan je in het BIOS van je PC trouwens de thermostaat instellen. Een keertje te heet is niet zo'n probleem voor een PC, maar als het vaker voorkomt, dan kan... de elektronica daar knap problemen mee krijgen en kaduuk door gaan.

Als je de thermostaat kan instellen zou ik hem onder de 65 graden de PC automatisch laten uitschakelen. Jammer voor het spel wat je speelt of het programma waar je dan mee bezig bent, maar altijd beter als een nieuwe PC kopen.