Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verander ik de resolutie van m'n BIOS?

Ik heb mijn computer op mn tv aangesloten met een HDMI kabel.
Maar als ik in het BIOS scherm wil komen dan geeft mijn tv aan dat hij geen signaal heeft. Als ik mijn computer normaal opstart dan schakelt die tijdens het opstarten de resolutie waarschijnlijk om waardoor mijn tv hem wel pakt.
maar met de BIOS doet die dit dus niet. Ik heb al geprobeerd om een andere tv aan te sluiten maar hierbij geeft die hetzelfde probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Standaard zend de BIOS het signaal alleen op de VGA-aansluiting of het standaardbeeldscherm uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan niet. De BIOS is een 'primitief' stukje software ingebakken in je PC om basisinstelingen te kunnen veranderen in je hardware. Als je TVscherm dat niet pikt, dan zul je even een computerscherm moeten aansluiten. Dat mag geen bezwaar zijn, want normaliter kom je zelden in je BIOS.
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden
De bios is een stukje dat windows opstart. Dingen die windows wel kan, resolutie aanpassen bijv. Kan de bios niet. En aangezien je eigenlijk niet in de bios komt hoeft dat ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding