twee keer wifi op router?

goedemiddag, ik heb een router gekocht van sitecom de n300 x3 , nu is mijn vraag kan ik hier twee wifi punten op aanmaken een voor kids en 1 voor ons, dus eigenlijk dat de ene wifi in de avond om 22:00 stopt en dat de andere gewoon beveiligd is en gewoon 24 uur per dag doorgaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Nee, dit kan niet op deze manier. Wat je wel kunt doen is bepaalde MAC adressen een tijdslimiet geven. Elk apparaat dat op de WiFi kan heeft een uniek MAC adres. Dus hiermee kun je hun toegang eventueel beperken.
Je kunt dit instellen op de pagina van de router. vaak is dat 192.168.1.1 (in je webbrowser)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je beter kan kijken naar de mogelijkheid om bepaalde mac-adressen te blokkeren op bepaalde tijden. Deze optie zal er zeker op zitten, ergens in de instellingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie die optie zo niet terug bij deze routers. Maar is het ook niet veel makkelijker op dit op de computers van je kinderen in te stellen?! (ipv de router)

In windows zit een heel goed parent-control onderdeel. Hier kan je de tijden aangeven dat de pc aanmag (dus niet alleen maar internet) en of ze bepaalde leeftijdscatagorieën niet mogen zien/spelen. (zie voor meer info: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/parental-controls)

Mocht je het nog beter willen beveiligen zijn er zelf speciale programma's waarmee je alles kan nagaan wat je kinderen doen met de computer. Van chat berichten lezen, internet activiteiten zien en op afstand waarschuwen (bijv. http://www.yoursafetynet.com/page/yoursafetynet-home/?gclid=CIy4gt_lhbQCFU3HtAodsw0Aqw)

Hoop dat je wat aan deze info hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, wat ik al eens gedaan heb, is een tweede router aansluiten op de eerste via een kabel. De eerste gebruikte ik voor mijn internetaansluiting en de computer van de kinderen was aangesloten op de tweede. Deze kon ik gemakkelijk uitzetten, wanneer ik wilde dat de kinderen geen internet mochten gebruiken. Maar ik kon dan wel verder gaan met downloaden op mijn eerste.