Als ik met de FN toets mijn laptop lichter zet valt het scherm uit.. Zodra ik hem op zijn meest donker zet doet hij het weer. hoe los ik dit op ?

Hij valt steeds uit zodra ik de FN toets gebruik en pijltje naar Rechts doe, zodat mijn scherm lichter wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor merk en type laptop heb je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Acer Aspire 6530 :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik zo je beschrijving lees denk ik aan 2 onderdelen in je laptop: de inverter (kost een paar tientjes om te vervangen) of je scherm. Dit laatste hoop ik niet voor je omdat er een 16" CCFL Samsung scherm inzit (LTN160HT-A02) waar Samsung de patenten van beheerst. Door deze patenten zijn deze schermen ongeveer dubbbel zo duur als normale laptop schermen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik probeer dit nu even uit.. alvast bedankt mocht het lukken!

Het beste antwoord

Het lijkt op een grafische driver probleem.

Er zijn meerdere laptops met deze type 6530G
Acer Aspire 6530G-703G32MN
Acer Aspire 6530G-704G64MN

Kan je dit controleren: het staat waarschijnlijk aan de onderkant van je laptop.

Volgens de specificaties van de bovenstaande type laptops heb jij de volgende grafische kaart: Radeon Mobility HD3650.

Je zal de nieuwste grafische driver moeten installeren.
64bit: http://www2.ati.com/drivers/legacy/12-6/12-6-legacy_vista_win7_64_dd_ccc_whql.exe

32bit: http://www2.ati.com/drivers/legacy/12-6/12-6-legacy_vista_win7_32_dd_ccc_whql.exe

Om er achter te komen of je een 32bit of 64bit windows versie hebt, moet je het volgende doen.
1) klik op de start menu
2) vul de volgende tekst in de zoekveld: control system
3) druk op enter
4) er verschijnt nu een venster met informatie over je pc. In het gedeelte systeem staat er achter de tekst "type systeem" of je een 32bit of een 36bit besturingssyteem hebt.

Klik dan op een van de bovenstaande links om de juiste driver te downloaden en te installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas lost dit niks op.
Misschien een kabeltje stuk? lijkt me niet maargoed.. wa tmoet ik nu doen? iemand tips?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las net dat acer de launchmanager programma gebruikt om de fn toetsen te definiëren. Via de onderstaande link kan je de meest recente versie downloaden voor jouw laptop. http://global-download.acer.com/GDFiles/Application/LaunchManager/LaunchManager_Acer_2.0.02_XPx86_A.zip?acerid=633994749343402236&Step1=NOTEBOOK&Step2=ASPIRE&Step3=ASPIRE%206530G&OS=ALL&LC=en&BC=ACER&SC=PA_7 Het is een zip file die je eerst moet uitpakken voordat je de installatie bestanden kan vinden om uit te voeren. Het uitpakken doe je door met je rechtermuisknop te klikken op de gedownloade bestand, waarbij je vervolgens op de knop 'alles uitpakken' klikt. Deze pakt de bestanden dan uit in een map, op dezelfde locatie als de download, die je vervolgens kan openen om de installatie bestanden uit te voeren. Ik zou ook aanraden om de acer updater te downloaden:
http://support.acer.com/us/en/product/default.aspx?tab=1&modelId=567 Deze kijkt of alle acer software en drivers van overige hardware recent zijn. De meest recente drivers verhelpen niet alleen zienbare problemen, sommige verbeteren ook de performance en stabiliteit van het systeem.