Als ik een externe harde schijf wil kopen hoe weet ik nu of ik een 2.0 of een 3.0 moet kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bij voorkeur de 3.0 deze is veel sneller maar past ook op 2.0, als je later een pc met 3.0 krijg, kan je de snelheid volledig benutten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor je antwoord.
Groeten Jon

Andere antwoorden (2)

Maakt niet uit ze zijn beiden downward -en upwards compatible, alhoewel de snelheid van een 3.0 op een 2.0 USB-poort de snelheid wordt van USB 2.0. Kijk even in je Device Manager wat voor versie USB je hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt van de kleur van de kunststof lip in de aansluiting af.
Kijk naar de USB aansluitingen op je computer.
Zijn de lipjes in de aansluitingen wit heb je USB 2. Zijn ze blauw heb je USB 3.
Link 1 een USB 2 hub met de witte lipjes.
Link 2 een USB 3 hub met de blauwe lipjes.