me mac harde schijf is gecrasht, hoe maak ik heem?

toen ik pas windows op me mac wou zetten, zij me vriend dat ik me harde schijf moest formateren. dus ik klikte op de harde schijf en sleepte alle bestandjes behalve het gebruikers mapje naar de prullemand. ik bedacht me uitijndelijk dat het toch niet zo'n goed idee, dus wou ik alles weer terug slepen. toen ik dit wou doen was opeens me hele bureaublad leeg. ik hield de knop ingedrukt, zodat ie uit ging. toen ik hem weer aan zette stond er op de achtergrond een logo van een aan/uit knop en stonder er in verschillende talen texten dat ik de power uit moest zetten of zoiets. wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me absoluut niets met een crash te maken hebben! (Dat krijg je wanneer de koppen van de harde schijf het oppervlakte raakt, soms ten gevolgen van een stofdeeltje of nicotine).
Dit lijkt me gewoon een userfail.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik kan er niks aan doen, maar ik moet zo lachen als ik dit soort dingen lees. Vraag de volgende keer hulp aan die vriend, want alles in de prullebak gooien is geen formateren, dat is je systeem over de zeik helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het probleem is ook dat je met een knopje op je toetsenbord je cd klepje open maakt, en dat doet ie ook niet, dus dit is ook geen mogelijkheid. ik hoopdat er een mogelijkheid is om me hardeschijf eruit te halen, en daarop opnieuw de bestanden te zetten.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als het goed is, moet er in je CD-rom lade een klein gaatje zitten. Als je hier met een paperclip in drukt, moet de lade open gaan.

Het beste antwoord

Via deze tutorial kun je Bootcamp installeren, volgens de bron hoef je helemaal niks te formatteren, alleen een nieuwe partitie aanmaken, je kunt beter nooit naar vrienden luisteren maar eerst zelf eens inlezen. De volgorde is al volgt, eerste je Mac herstellen daarna de tutorial volgen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is geen crash, want een gewone computer-crash is na een herstart weer verholpen, en een HDD-crash zeker niet (wordt ook wel headcrash genoemd, dan is je HDD kapot)!
Je hebt nu een ernstig probleem veroorzaakt! Windows op een Mac zetten moet met Bootcamp, maar aangezien dat je dat waarschijnlijk ook al hebt verwijderd, kan je op geen enkele manier Windows erop zetten (nu dan, wel als je hem opnieuw installeert). Je moet hem met de CD opnieuw installeren.