Nee want het is niet zoals de playstation 1 en playstation 2.

HDMI en DVI zijn 2 verschillende aansluitingen. De ene is niet een "nieuwe" versie van de ander

Toegevoegd na 1 uur:
Even een plaatje erbij, de connectoren zijn anders en dus niet op elkaar aan te sluiten.

Of bedoel je dat niet?

Toegevoegd na 1 uur:
Bij technologie, en met name bij computertechnologie, spreekt men van achterwaartse compatibiliteit of een ondersteuning voor een oudere versie (Engels: Backward Compatibility) product wanneer deze de plaats van een ouder product kan innemen c.q. overnemen, door met andere versies te kunnen werken die oorspronkelijk voor het oudere product waren ontworpen.

Omdat DVI en HDMI dus hele andere aansluitingen hebben is er geen spraken van achterwaartse compatibiliteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je?

Ik dacht dat DVI-D stekkers wel op HDMI ingangen kunnen. Maar correct me if I'm wrong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan mits je een verloop stekker hebt. Je kunt een geaarde stekker ook in een ongeaarde aansluiting steken.
Ja.

Voorbeeld, je hebt een laptop met een hdmi aansluiting en je wilt deze op je dvi monitor aansluiten, kan dat? Ja dat gaat gewoon.

DVI is weliswaar digitaal, alleen komt er i.t.t. HDMI geen geluid uit (vanaf 1.3a).

Een HDMI kabel met 2 opzetstukjes naar DVI werkt dus gewoon. Verstandiger is echter om geen gebruik te maken van opzetstukjes doordat de kans op storingen dan een fractie hoger is.