Hoe heet die verbindingskabel (en de fiche) waarmee je je laptop op een televisiescherm of muziekinstallatie kan aansluiten?

en zijn er nog vereisten om dit te kunnen doen?

11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vereisten: Je laptop en je tv/audioset moeten overeenkomende aansluitingen hebben. Er zijn ook wat speciale mogelijkheden. DVI->VGA
HDMI->DVI
Jack->Tulp Er is geen "de verbindingskabel". HDMI->HDMI is wel het makkelijkst als je die mogelijkheid hebt. Een receiver met HDMI zou het mooiste zijn. Laptop>HDMI>receiver>HDMI>TV.
liveisgreat
11 jaar geleden
goed antwoord. jammer dat ik je niet + kan geven omdat het bij reacties staat
Bedankt
gvrox
11 jaar geleden
Wat bedoel je met fiche ?
liveisgreat
11 jaar geleden
wel, de "stekker", dus dat deel wat je in de laptop resp. in de televisie/muziekinstallatie steekt

Antwoorden (2)

HDMI-kabel, S-video kabel, VGA-kabel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
er zijn er dus verschillende soorten? ik wil er één kopen voor mn pc maar kan hem op dit moment moeilijk meenemen door gezondheidsredenen (mag niets dragen). hoe zie ik wat ik moet hebben dan? of is dat allemaal met dezelfde fiche?
Waarschijnlijk heb je een van beide op de laptop zitten.
Deze 2 aansluiten zitten sowieso ook op je televisie.
Als je iets bekends zit op de foto hoor ik je graag.
Dan kan ik je namelijk verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook nog en S-Video-poort die je nog wel eens ziet op oudere notebooks: http://cdn.geckoandfly.com/wp-content/uploads/2009/10/s_video_port_laptop_notebook.jpg
liveisgreat
11 jaar geleden
ik heb dat blauwe ding idd op mijn laptop zitten....