Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb nog maar een kwart ruimte op mn pc over en heb dit willen wijzigen door bestanden weg te gooien, maar het helpt niet. Kan iemand me helpen?

Ik heb Windows XP

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
690

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een kwart ruimte zou genoeg moeten zijn, om enigzins prettig met Windows te kunnen werken.

Heb je willekeurig wat weggegooid? of bewust gekeken naar hele grote bestanden?
Er zijn programmaatjes waarmee je inzichtelijk kan maken welke mappen het meeste ruimte in beslag nemen. Films bijvoorbeeld, kan je het beste na downloaden op een externe schijf bewaren, of verwijderen na bekijken.

Heb je de PC al "schoongemaakt"?
schijfcontrole, fouten repareren, defragmenteren etc?

Heb je meerdere harde schijven, of staan je documenten ook gewoon op de C-schijf? Ik vind het het prettigste werken door de schijf in twee of meer partities op te delen, en C: alleen voor WinXP te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoogstwaarschijnlijk staat je PC vol met programma's en is het gedeelt van bestanden relatief klein. Ook zijn er bestanden die je niet kunt "zien" in Windows. Deze kan je wel zien en verwijderen met gratis progje "TreeSize":

http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je plaatst heel simpel een schijfje erbij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je na het verwijderen van de bestanden ook je prullenbak leeg gemaakt. Windows zet bestanden die verwijderd worden standaard in de prullenbak. Deze prullenbak is eigenlijk ook een gewoon mapje op de harde schijf. Als je bestanden verwijderd dan haal je ze dus eigenlijk niet echt weg van je harddisk totdat je de prullenbak leeg maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding