welke functies van je PC kan je starten met de windowstoets (+letter) op je toetsenbord?

Op een andere vraag kreeg ik de tip om de windowstoets + R in te drukken om het opstartmenu te bekijken/veranderen.
Welke mogelijkheden zijn er nog als je de windowstoets+ een letter indrukt?

11 jaar geleden
in: Hardware
Cryofiel
11 jaar geleden
De enige die ik regelmatig gebruik zijn Windows+E en Windows+M. Voor sommige mensen is Windows+Spatie handig, maar zelf gebruik ik die nooit.
liveisgreat
11 jaar geleden
in het lijstje onderaan staan er ook zoveeeeel. denk dat ik er enkele zal uitkiezen en die op muur boven mn pc plakken als geheugensteuntje...

Het beste antwoord

wintoets +E = verkenner openen
wintoets +F = zoeken van mappen/bestanden
wintoets +M = minimaliseren van alle open vensters
wintoets+shift+M =herstelt het minimaliseren weer
wintoets +R = uitvoeren openen
wintoets +pause= systeemeigenschappen openen
wintoets + D = alle vensters minimaliseren,bureaublad
wintoets +tab = volgende knop in taakbalk selecteren.
(gebruik pijltjes om focus te verplaatsen naar items op werkbalk snelstarten en in he systeemvak)
wintoets + U =opent hulpprogrammabeheer
wintoets + L = vergrendelt het toetsenbord
wintoets + F1 = windows help

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je windows 7;
http://www.7helpdesk.nl/tips-a-trucs-windows-7/102-sneltoetsen-windows-7.html
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet echt spraakmakende functies, maar toch...:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Keyboard-shortcuts