Ik heb een nogal grote videokaart (27x9x3) en hij past niet in mijn moederbord qua ruimte. Hoe kun je zien als je een nieuwe koopt dat hij past?

Ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht, namelijk de AMD HD 6950 met de afmetingen 27 cm lang, 9 cm hoog en 3 cm dik en past in mijn huidig moederbord niet qua ruimte.

Nu wil ik dus een nieuw moederbord kopen voor ongeveer 150 à 200 euro, maar ik moet wel zeker weten dat die videokaart erin past. Kan iemand mij uitleggen hoe je het kan zien of hij erin past?

Het zou ook heel handig zijn als jullie nog tips konden geven of er een aan mij voor kunnen schotelen, want ik heb helaas niet zo veel verstand van moederborden qua wat goed is en wat niet.. :(

Dankjulliewel,

Jordy

Toegevoegd na 1 uur:
De aansluiting past wel, maar hij past er niet in omdat hij andere aansluitingen dan overlapt en dan kunnen die kabels er niet in. Hij is iets langer en breder dan mijn oude videokaart. :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo past hij niet in je moederbord? Die aansluitingen zijn gewoon standaard, dus hij moet passen. Kun je exacter zijn in welke zin hij niet past? En een moederbord van die prijs is wel een mooi moederbord. Maar de ruimte in de aansluitingen is hetzelfde. Ik kan je best een moederbord aanraden, maar die ruimte moeten we eerst wat inzicht in hebben. Een ander moederbord heeft niet opeens meer ruimte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De aansluiting past wel, maar hij past er niet in omdat hij andere aansluitingen dan overlapt en dan kunnen die kabels er niet in. Hij is iets langer en breder dan mijn oude videokaart. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zou ik foto's van willen zien, welk mobo heb je nu? Een graka wil wel eens niet in een kast passen, of hdd's moeten weg. Als een graka over andere aansluitingen loopt is het een slecht ontworpen mobo. Of heb je gewoon kabels raar zitten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt helemaal niet wat voor Mobo je nu nodig hebt, of wil je ook een nieuwe CPU/RAM kopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ben bezig met een helemaal nieuwe computer te kopen, ik zal mn lijstje wel laten zien: videokaart(marktplaats) 140
voeding 80 MasterCooler GX 750W Bronze 80PLUS
processor 277 Intel Core i7-3820, s2011
(moederbord 148 Asus SABERTOOTH 990FX,socket AM3+)
geheugen 137 Corsair Vengeance DDR3,1600-32GB KIT
harde schijf 95 Seagate Barracuda 2TB - 3.5inch
behuizing 88 Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Maar hij past gewoon niet simpelweg en dit is een standaarddesktop van Pacard Bell en ik heb me laten vertellen dat dat misschien het probleem is, want ze hebben niet graag dat je eraan gaat sleutelen. (Heeft iemand nog opmerkingen over mijn computersamenstelling en hoe ik deze misschien beter kan maken?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je specs kloppen sowieso niet. Je kan geen AM3+-moederbord hebben en een i7. AM3+ is voor AMD-processoren, en je hebt zelf een Intel processor. Verder is het vaak zo dat verschillende kabels in de weg zitten. Daar moet je dan creatief mee zijn. Welke kabels zitten in de weg? Die van je hardeschijven? Daar zijn ook van die gehaakte versies van te koop, zodat ze niet meer rechtop staan. Ik kan niets anders bedenken wat daar in de buurt zou kunnen zitten en in de weg moet zitten. Een foto zou inderdaad wel handig zijn. Of het correcte moederbord. Hoe dan ook, als je perse een nieuw moederbord wil, dan moet je kijken op Hardware.info of Tweakers en daar zoeken naar de verschillende moederborden. Ze hebben er altijd een plaatje bij, zodat je kan zien of er kabels in de weg zouden kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik nu twee foto´s toegevoegd, eentje zodat je de dikte van mijn videokaart kan zien en eentje zodat je die zwarte kabels in de hoek ziet en daar komt hij tegenaan als ik mijn videokaart erin steek...

Antwoorden (1)

Normaal zou dat zo moeten passen, maar het gebeurt wel vaker dat een kaart iets dikker uitvalt of net even niet goed in het slot valt.
Het mooiste was als je gewoon vrijblijvend kon passen maar met veel zaken is meten wel weten.

Gewoon opmeten, de maten onthouden/opschrijven en dan kijken en vergelijken.