Kun je ergens leren om computers te bouwen/configureren?

Bestaan daar cursussen voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Computers bouwen is al niet heel erg eenvoudig, maar om computers te configureren zijn opleidingen veelal nodig. Uiteraard kan alles d.m.v. zelfstudie, maar ook dan ben je lang bezig. Dit antwoord, omdat andere antwoorder aangeeft dat het ZO makkelijk is.

Ik ken iemand die écht veel verstand heeft van software ontwikkelen en het beheren van pc's. Maar diegene moest een keer een pc in elkaar zetten voor iemand en daar had die persoon toch behoorlijk wat moeite mee. Een processor op een moederbord zetten valt nog wel mee, maar alle stekkertjes juist aansluiten, etc...

Daarnaast is Windows (of een ander OS) installeren niet moeilijk, maar om die pc echt te beheren zodat je begrijpt hoe en waar je problemen op moet lossen, dat is een heel ander verhaal. Dat doen systeembeheerders op ieders werk. En als het ZO simpel was, hadden die vast geen opleiding nodig en hadden we er ook niet zoveel nodig! :)

Maar een leuk startpunt is de meegegeven link bouwzelfjepc.nl of http://tweakers.net/ of andere gerelateerde sites. Bekijk tutorials aldaar (of YouTube kan ook) en lees forums. Nogmaals, gaat veel tijd in zitten, naar mijn idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, bijv. in de onderstaande link.
Maar, het is ZO makkelijk en vanzelfsprekend, ik vraag me af of je een cursus nodig hebt.
AWM
14 jaar geleden
En mocht je een stap verder willen gaan dan voorgaande antwoord dan zou je A+ kunnen gaan doen. Hieroner een link naar een instituut dat A+ aanbiedt met wat uitleg. Ik heb geen banden met onderstaande instituut en er zijn er meerdere, deze kwam gewoon uit mijn google rollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Comptia A+ is in principe een prima basis, heb deze zelf ook gedaan, maar dat was nadat ik de praktijk al een aantal jaren had gedaan.
Voor de beginner is het dus wel goed.