Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik gebruik mijn PS3 als mediacenter met met mijn laptop als server.

Maar als ik dan bijvoorbeeld muziek afspeel hapert de muziek zodra ik op internet ga. Elke nieuwe pagina die ik open en elke keer als iemand online komt staat de muziek stil.

Wat is het probleem en wat kan ik hieraan doen?
Ik word er behoorlijk chagrijnig van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je alles draadloos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laptop draadloos, PS3 is met een kabel omdat onze router hem draadloos weigerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al geprobeerd je laptop met een kabel met je router te verbinden? Om te kijken of het probleem zich dan nog voor doet, zo ja dan is je draadloze verbinding te traag. Zo nee dan zit er een conflict in de verschillende communicaties tussen de apparaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'ja' en 'nee' even omdraaien.... foutje

Het beste antwoord

-Als je de laptop met een kabel verbindt aan de router en het probleem doet zich niet meer voor ligt het aan het draadloos netwerk. Een 802.11 N module aanschaffen (er van uitgaand dat je ook een N gecertificeerd acces-point hebt?) voor de laptop zou het dan op moeten lossen...

-Welk programma gebruik je? Hier zijn veel verschillen in. De standaard WMP10 server? Probeer andere programma's zoals 'PS3 Media Server' of 'Orb'.
Merk je dat je processor rekenkracht te kort komt als de muziek hapert?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal PS3 Media Server eens proberen. Ik heb een processor van 2.66GHz x2, ik ga er vanuit dat dit meer dan genoeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent trouwens een naamgenoot van me (: ..Leuk, kom ik niet vaak tegen.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt erop dat de bandbreedte van je netwerk niet voldoende is om te internetten en te streamen tegelijk. Door over te stappen op een zogenaamd N netwerk, zou je dit probleem kunnen oplossen. Probleem is alleen dat dan ook de laptop aan de N standaard moet voldoen en meestal is dat met de interne netwerkkaart (nog) niet het geval. Bovendien is het een behoorlijke investering.

Alternatief is een externe mediaspeler waarop de muziek staat en je bij het internetten niet in de weg zal zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kun je niet een externe schijf koppelen aan de PS3 en je muziek daarvan afspelen?
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn laptop ondersteunt de N-draft, de PS3 niet en wij moeten daarvoor ook een ander router aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat mij dat de muziek die ik op mijn laptop zet of download direct kan afspelen. Anders blijf ik aan de gang met zo'n schijf.
paulus811
14 jaar geleden
Ok, begrijp ik. En idd, de PS ondersteunt alleen het G netwerk. Omdat je niet schrijft of het een goedkope oplossing moet zijn, zou een netwerkschijf (NAS) misschien nog een optie kunnen zijn. Dat is eenmalig installeren en daarna heb je er geen omkijken meer naar. Is trouwens ook een prachtige backupfaciliteit en ik kan t weten, want mijn pc is onlangs gecrasht en dan ben je dolblij met een backup kan ik je verzekeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 17 en werkloos. Ik zit wel met een budget maar misschien kan ik wat met mijn vader overleggen. Een NAS heb ik wel naar gekeken inderdaad.