Wat kan je doen met een smart card(SC) slot in mijn dell m4400?

ik heb laatst een dell m4400 gekocht. Ik vroeg me af waar het sc slot voor is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
15.9K

Antwoorden (2)

Als ik op internet kijk naar je model dell is het een zakelijke laptop ik vermoed dat het simpelweg een ID systeem is
en dat je er verder niets mee kunt
het ligt er misschien maar aan wat ze op zakelijk gebied met deze laptop deden wellicht geld transacties ??
dan zou je er wellicht een bedrijfscreditcard in kunnen doen
ik vraag me af of dit een soort standaard poort is die je zelf kan instellen
of dat deze speciaal voor een bepaald bedrijf met een bepaalde ID kaart is uitgerust vaak is het dan ook specifieke hardware die nergens anders voor gebruikt kan worden.
dus denk dat je er verder niets mee kunt.
capthavoc
11 jaar geleden
De IT afdeling van een bedrijf kan ervoor kiezen om toegang tot het domain (bedrijfsnetwerk) alleen toe te staan als er wordt ingelogd met een smart card en de juiste PIN. Iemand die in wil breken heeft dan niet meer voldoende aan een password, maar moet ook nog eens beschikken over de smart card, dat maakt het dus een stapje moeilijker.

Andere toepassingen zijn natuurlijk ook mogelijk, maar dat is dan zeer specifiek, met speciale software. Verschillende types smart cards ondersteunen verschillende commando's en encryptiemethodes, de opslagruimte verschilt, etc.
gvrox