Op welke wijze USB aansluiten, zie onderstaande situatie?

Ik heb aardig wat USB apparaten. Zonder belasten de USB zwaar en andere minder.

Ik heb een computer met 6 USB uitgangen. Ook heb ik nog 2 aanvullende USB-hubs. (van hub naar hub)

Is er een verschil als ik een belastende USB apparaat aansluit rechtstreeks op de PC of op de tweede HUB die dus naar de eerste hub gaat en dan pas naar de computer?

Of kan ik het beste de hubs elke op een pc-uitgang zetten en de 2 meest belastende apparaten ook op een pc-uitgangen en de rest op de hubs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

[goeievraag!]

Je moet in dit geval even kijken hoe de USB poorten op je systeem zitten aangesloten. Op mijn systeem (redelijk oud) zitten 2 poorten op het moederbord, en zijn er 4 aangesloten via een bracket op een 3e aansluiting op het moederbord. Als je nu op de 4 poorten die allemaal een ingang delen al je hubs zou zetten, heb je een serieuze vertraging bij het verwerken bij binnenkomst.

Behalve kijken welke belasting de apparaten leveren, moet je ook kijken hoe vaak ze worden gebruikt, en welke tegelijk worden gebruikt. De apparaten die je vaak & tegelijk gebruikt moeten zoveel mogelijk gespreid op de ingangen komen. De rest (lichtere apparaten & weinig gebruikt) kunnen wel bij elkaar op een hub.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maak zo veel mogelijk vertakkingen, dus vermijdt zo veel mogelijk lange lijnen... Zet wel apparaten die veel vergen van een poort zo veel mogelijk apart... Muis en toetsenbord vergen niet veel... Harde schijven en webcams weer wel... Maar dat weet je wel...

Dus vertak zo veel mogelijk, en voorkom lange lijnen...