ik wil een website maken via html hoe moet dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjéé!
nu kan ik beginnen aan mijn website!!!

Antwoorden (2)

Je opent een geschikte editor (notepad voldoet) en begint html code te typen:

Mijn eerste website

welkom

Dit is mijn eerste website in html, mooi he?

Die code zet je op je server (of je opent het bestand met je favoriete browser) en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is afhankelijk van wat voor soort website je wil maken.

Voor het maken van een 'simpele' website, zeg zonder database die eraan gekoppeld is, heb je alleen een teksteditor nodig. De (de eerste) bron hieronder beschrijft hoe je HTML kan schrijven; het is afkomstig van de organisatie die HTML beheert.

Voor een complexere website heb je programmeerkennis nodig (PHP, Ruby, et al), of je kan een standaardpakket gebruiken, zoals bijvoorbeeld Wordpress of Drupal.

Ik beide gevallen heb je een server nodig om je website aan te sluiten op het internet. Dit is geen triviale kwestie, maar met wat Google uizoekwerk kom je we een heel eind.