Hoe kan je een hardeschijf op de mac en in windows 7 gebruiken?

Ik heb een harde schijf (Iomega NTFS) en op mijn windows computer werkt deze perfect, maar als ik hem op de apple wil gebruiken kan ik alleen maar bestanden lezen. Ik kan ze dus niet wijzigen of er nieuwe bestanden opzetten. Hij geeft dan namelijk de foutmelding alleen-lezen!

Ik heb al op andere sites gekeken maar ik snap er niet zo veel van. Ik ben niet zo heel goed met computers dus als iemand een (duidelijke) uitleg wilt geven dat mijn probleem verhelpt zal dat heel fijn zijn!

ps: ik heb al wel een progamma (tuxera)gevonden dat zou helpen volgens de site maar dat kost 25 euro en ik heb het liever gratis aangezien ik nog niet eens zeker weet of het werkt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (1)

Op de site van tuxera kan je een gratis proefvesie donwloaden en dan kan je dus even testen of het is wat jij wilt hebben, en zou je het uiteindelijkl kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik zag het al. maar het kost ook 25 euro om het te kopen. en dat ik weet ook niet of ik dat er voor over heb. ik had toch echt verwacht bij het kopen van mijn hardeschijf dat ik m op elke computer kon gebruiken. en ik vind 25 euro erg veel geld!!